سیلاب به طرح‌های سدسازی بوشهر صدمه نزد/ خطری سد دالکی دشتستان را تهدید نمی‌کند

شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر اعلام کرد: با توجه به سیلاب دیروز، تا کنون گزارشی از خسارت به طرح‌های سد سازی این شرکت گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به بررسی مداوم تاسیسات آبی، سدها، بند‌های انحرافی، طرح‌های تغذیه مصنوعی، طرح‌های در حال ساخت، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان، اعلام کرد: با توجه به صدور پیش آگاهی و ابلاغ مصوبات کارگروه مدیریت بحران و سیلاب به نمایندگان مجری طرح، با وجود وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان، کارگاه‌های سد سازی این شرکت بدون وقوع حادثه و در شرایط ایمن هستند و تا کنون خسارتی گزارش نشده است.

همزمان با آغاز بارندگی، ۴۵ نفر از متصدیان، تکنسین‌ها و کارشناسان دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در ۳۲ ایستگاه باران سنجی و ۱۱ ایستگاه هیدرومتری مقدار بارش، حجم و دبی رودخانه‌های استان را پایش می‌کنند.

همچنین سد‌های در حال بهره برداری رئیسعلی دلواری، قیزقلعه، بند محور ۱۲ شبانکاره و سد سنا با ایمنی و پایداری کامل موجب کنترل سیلاب در حوزه‌های عمل خود شده‌اند.

سد تنگ ارم نیز که برای تامین آب آشامیدنی شهر تنگ ارم در حال بهره برداری است، با آبگیری کامل ظرفیت ۴.۲ میلیون مترمکعبی خود، علاوه بر جلوگیری از بروز خسارات، موجب تامین آب آشامیدنی پایدار این شهر در سال آینده خواهد شد.


بیشتر بخوانید


روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با صدور اطلاعیه‌ای، همچنین تاکید کرده است، با توجه به گمانه‌زنی‌هایی در فضای مجازی در خصوص عبور سیلاب از سد دالکی به اطلاع می‌رساند، تونل‌های انتقال آب این سد در اوج سیلاب، دبی ۱۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه را به صورت ایمن عبور داده و هیچ گونه خطری فرازبند، تونل‌ها و دیگر سازه‌های احداثی این سد را تهدید نمی‌کند.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده هرگونه خبر را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

این شرکت همچنین تاکید کرده است، با توجه به بارندگی‌های شدید و شرایط سیلابی رودخانه‌های استان، از هر گونه عبور و مرور، اتراق و یا مجاورت در محدوده رودخانه ها، مسیل ها، آبراه‌ها، سدها، بندها، کانال‌های آبیاری و دیگر تاسیسات آبی در سراسر استان به جد خودداری کنند.

شرکت آب منطقه ای بوشهر از مردم درخواست کرده است، با توجه به وقوع همزمان سیلاب در استان‌های همجوار و ورود جریان سیلابی به رودخانه‌های استان، از هرگونه نزدیک شدن به محدوده‌ی آبراه‌ها و مسیل‌های شهری، حتی برای لحظات کوتاهِ عکاسی و تصویربرداری پرهیز کنند.

بنا به اعلام شرکت آب منطقه ای بوشهر، با فروکش کردن سیلاب در روز‌های آینده، میزان خسارات احتمالی به شبکه‌های آبیاری و زهکشی و دیگر تاسیسات آبی ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.