آیت الله اراکی:

آیت الله مصباح پرچم دار فکر و اصالت‌های اسلامی بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم اراک گفت: آیت الله مصباح پرچم دار فکر و اصالت‌های اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم اراک ضمن گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی، آیت الله محمد یزدی، شهید سردار سلیمانی و شهید محسن فخری زاده گفت: آیت الله مصباح پرچم دار فکر اسلامی بود، پرچم دار اصالت‌های اسلامی بود و اگر سردار سلیمانی‌ها مرزداری از مرز‌های جغرافیایی انقلاب می‌کنند آیت الله مصباح مرزدار هویت اسلامی بود.

آیت الله اراکی افزود: با انقلاب اسلامی به خانه علی (ع)برگشتیم ، امام خمینی(ره) پرچم را بلند کرد ،انقلاب کردیم، جنگ کردیم و در این راه شهدا که خوبان ما بودند دادیم.

او اضافه کرد: ملتی که شهید می‌دهد به رشد می‌رسد و شهدا این را بشارت می‌دهند و این انقلاب همان آمدنی است که قرآن به آن کتب علی نفسه الرحمه  می‌گوید.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اولین قیام کننده بعد از رسول خدا حضرت زهرا(س) است اگر فاطمه س) نبود علی(ع) نمی‌توانست زبان به حق خواهی بگشاید حسن (ع)و حسین(ع) را زنده نمی‌گذاشتند.

او ادامه داد: هجمه به خانه علی هجمه به فاطمه نبود بلکه هجمه به کل جامعه بشریت و هجمه به همه خوبی‌ها بود.

آیت الله اراکی اظهار کرد: توبه بازگشت به سوی امام است یعنی توبه باید به گونه‌ای باشد که امام بپذیرد ،آزار دهندگان علی(س) و فاطمه(س) برگشتند به خانه علی(ع)، اما امام زمان شان راضی نبود دلش خون بود.

او تصریح کرد: بازگشت ایمانی یعنی فرمان علی(ع) را با جان و دل بپذیرند بازگشت اول اینگونه نبود، اما بازگشت دوم اشاره به بازگشت دوران انقلاب اسلامی ایران به خانه فاطمه و  آرزوی ائمه بوده که ملتی بیاید شهدا بدهد شهید سلیمانی بدهد و ادامه دهنده راه ائمه باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: همه پیامبران آمدند و گفتند تقوا پیشه کنید و اطاعت کنید یعنی حکومت تشکیل دهید و پیامبر اسلام آمد و حکومت تشکیل داد.

او بیان کرد: قرآن خطاب به پیامبر (ص)می‌گوید اگر مومنین ما سوی تو آیند بگو سلام بر شما، در جامعه‌ای که دختران را زنده به گور می‌کردند پیامبر آمد و ایثار را حاکم کرد و اگر این جامعه را حضرت علی و ائمه دست می‌گرفتند تبدیل به بهترین جامعه می‌شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.