سردار کریمی:

آیت الله مصباح بزرگترین مانع تحقق اهداف دشمنان بود

فرمانده سپاه روح الله گفت: آیت الله مصباح بزرگترین مانع ضربه شمنان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه محسوب می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در موکب شهدای گمنام شهر اراک گفت: آیت الله مصباح بزرگترین مانع تحقق اهداف دشمنان در ضربه به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه محسوب میشد و به این دلیل مورد آماج حملات دشمنان قرار می‌گرفت.

سردار کریمی افزود: ارتحال فقیه برجسته، حکیم، متفکر، فیلسوف و عمار رهبری حضرت آیت‌الله علامه محمد تقی مصباح یزدی ضایعه جبران ناپذیری به جامعه دینی و علمی، حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی وارد کرد.

او اضافه کرد: اخلاص در عمل ویژگی برجسته آیت الله مصباح در طول حیات بابرکتشان و جهاد حکیمانه در عرصه‌های مختلف بود و با اقدامات زیرساختی در حوزه معرفتی و اعتقادی بسیاری از جوانان را با هویت انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آشنا کرد.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: آیت الله مصباح بسیاری از توطئه‌های دشمنان در انحراف فکری و اعتقادی جوانان را خنثی سازی کرد و امروز جهاد علمی و عملی در عرصه‌های اعتقادی و بصیرتی از مهمترین مولفه‌های ادامه راه و مسیر ایشان است که باید مورد توجه همه از جمله دانشگاهیان و حوزویان قرار گیرد.

سردار سلیمانی همواره در مسیر الی الله ثابت قدم بود

او با اشاره به خصوصیات شهید سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم زندگی خود را در راه خدا و برای خدا پایه گذاری کرد و همواره در مسیر الی الله ثابت قدم بود و با ویژگی‌های برجسته‌ای که داشت همواره به رزمندگان روحیه و انگیزه می‌داد.

سردار کریمی تصریح کرد: شهید سلیمانی مجاهدت در راه خدا و رسیدن به درجه والای شهادت را برای خود یک عمل صالح می‌دانست و با اخلاص در نیت و تقوای عمل برای رسیدن به این هدف مهم عمری مجاهدت کرد و لذا گام برداشتن در مسیر ایشان نیازمند شناخت خود، انجام عمل صالح و گام برداشتن برای اهداف مدنظر است.

او گفت: شهید سلیمانی با هجرت فکری خود موجب ارتقاء و پرواز خود شد و برای حاج قاسم تنها منافع جهان اسلام و امت اسلامی مطرح بود و منافع مادی در پیشگاه حاج قاسم ارزشی نداشت و لذا در همه ابعاد هجرت کرد.

فرمانده سپاه روح الله افزود: شهید سردار سلیمانی در همه ابعاد مرد میدان‌های سخت بود و این ویژگی برگرفته از پرورش ایشان در مکتب امام خمینی (ره) است.

او تاکید کرد: حاج قاسم دلهره و نا امنی را از منطقه اسلامی و جامعه بشری دور کرد و تمام توان خود را برای خدمت به مردم و ایجاد وحدت و انسجام در جهان اسلام گذاشت و ملت‌های مسلمان را در خیمه ولایت منسجم کرد.

سردار کریمی اظهار کرد: حاج قاسم یکی از رویش‌های بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که شخصیت انقلابی، جهادی، مدیریت کارآمد او در جبهه‌های دفاع مقدس شکل گرفت و حاج قاسم همانند امام (ره) و مقام معظم رهبری پیروزی را تنها در مقاومت بر روی ارزش‌ها میدید.

او اضافه کرد: حاج قاسم عزت و سربلندی نظام اسلامی و امت را در میدان نبرد می‌دید و لذا هیچ زمان حتی در سخت‌ترین شرایط تسلیم دشمنان نشد و با این راهبرد توانست تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را با شکست مواجه کند و هیچ زمانی دنبال خودنمایی نبود و تنها کار‌ها را برای خدا و در جهت رضایت، ولی انجام میداد.

فرمانده سپاه روح الله تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی در انقلاب اسلامی هویت ساز و شخصیت ساز است و می‌تواند جوانان را برای گام دوم انقلاب اسلامی به خوبی تربیت کند.

او تصریح کرد: امروز مکتب و راه شهید سلیمانی باید در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین و تدریس شود و نسل جوان و نوجوان جامعه با ابعاد مختلف زندگی به خوبی آشنا شود و این یک ضرورت مهم است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.