۷۵ درصد جمعیت کرمانشاه سهامدار سهام عدالت هستند

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه گفت : یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر از مردم این استان سهامدار سهام عدالت هستند که معادل ۷۵ درصد جمعیت کرمانشاه است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرید خلیلی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه گفت : ۵۳ درصد مردم روش مستقیم را انتخاب کرده اند که این افراد متولی سهام عدالت خود هستند.

او گفت : ۶۸۱ هزار سهامدار روش غیرمستقیم را انتخاب و یا هنوز تعیین تکلیف نکرده اند که در این راستا سامانه به طور خودکار روش غیرمستقیم را برای آن‌ها انتخاب کرده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه افزود: هم اکنون مهمترین وظیفه ما سوق دادن مشمولین این ۶۸۱ هزار مشمول غیرمستقیم در سامانه سجام است.

خلیلی افزود: عضویت این افراد در سجام یک الزام است چرا که اگر انجام نشود سهامداران از نحوه دریافت سهام خود، انتخابات هیات رییسه و آخرین وضعیت سهام عدالت بی اطلاع هستند.

او ادامه داد: از زمان آزاد سازی سهام عدالت تاکنون چهار هزار نفر در استان کرمانشاه فوت کرده اند که بعد از فعال شده سامانه در دفاتر پیشخوان و انحصار وراثت، سهام آن‌ها نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

فرماندار شهرستان روانسر گفت: براساس ارزیابی‌ها حدود ۳۷ هزار روانسری سهامدار سهام عدالت هستند و ۱۸ هزار نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

سعدی مصطفی زاده گفت: تاکید متولیان امر این است که دارندگان سهام عدالت برای برخورداری از دریافت سود سهام خود و عضویت در مجمع عمومی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌بایست در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شوند.

او افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و سهامدار شدن در این شرکت، یک فرصت ویژه برای توسعه استان است.

او همکاری بخشداران، نهاد‌های حمایتی و دهیاران برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر به مردم برای ثبت نام در سامانه سجام را خواستار شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار