نماینده آمریکای خطاب به ترامپ:

نقش پنس در جلسه امروز تشریفاتی است!

«تد لو» معتقد است معاون رئیس‌جمهور در جلسه امروز سنا برای تایید پیروز انتخابات، اختیاری یک‌جانبه برای انتخاب رئیس‌جمهور ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تد لو، نماینده کنگره آمریکا به اظهارات توئیتری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره ر جلسه امروز سنا برای تایید پیروز انتخابات واکنش نشان داد.

او نوشت: دونالد ترامپ عزیز، شما در اشتباه هستی. معاون رئیس جمهور، مایک پنس، اختیار یک جانبه برای انتخاب رئیس جمهور ندارد. شما در توهم هستی. نقش او تشریفاتی است و هر گونه مخالفت نیاز به رضایت مجلس نمایندگان دارد که آن هم قرار نیست اتفاق بیفتد.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا گزارش‌ها را درباره اظهارات مایک پنس معاون خود در ارتباط با امکان پذیر نبودن تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ رد کرد. پیش از آن رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند پنس به رئیس جمهور آمریکا گفته است باور ندارد ترامپ از اختیارات لازم برای مسدود کردن روند تأیید آرای الکترال کالج در روز چهارشنبه برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که دونالد ترامپ گزارش‌ها درباره سخنان مایک پنس در این باره که او نمی‌تواند نتایج انتخابات ریاست جمهوری را لغو کند، رد کرد و آن را اخبار جعلی خواند.

ترامپ همچنین اظهارات قبلی خود را در این باره تکرار کرد که پنس از اختیارات لازم برای اقدام به منظور رد نتایج انتخابات آمریکا برخوردار است.

بر اساس بیانیه‌ای که سه شنبه شب منتشر شد، ترامپ گفت: «گزارش نیویورک تایمز درباره سخنان معاون رئیس جمهور پنس که ظاهرا امروز به من گفته است، اخباری جعلی است. او هرگز این حرف را نزده است. من و معاون رئیس جمهور کاملا توافق داریم که معاون رئیس جمهور برای اقدام کردن در این زمینه از اختیارات لازم برخوردار است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «معاون رئیس جمهور ما بر اساس قانون اساسی آمریکا چندین گزینه در اختیار دارد. او می‌تواند نتایج را رد کند یا آن‌ها را برای تغییر و تأیید به ایالت‌ها بازگرداند. او همچنین می‌تواند نتایج غیرقانونی و فاسد را رد کند و آن‌ها را به مجلس نمایندگان آمریکا بفرستد.»

ادعا می‌شود پنس این سخنان را درست چند ساعت قبل از توئیت دونالد ترامپ به او گفت. ترامپ در توئیتر خود گفته است معاون رئیس جمهور در واقع قدرت رد نتایج انتخابات را دارد اگر که انتخاب کنندگان «متقلب» باشند.

ترامپ پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به چالش کشیده و تأکید کرده است در روز سوم ماه نوامبر تقلب و بی نظمی‌های گسترده‌ای رخ داد که به دموکرات‌ها کمک کرد تا پیروزی او در انتخابات را سرقت کنند.

بر اساس نتایج رسمی، بایدن توانست ۳۰۶ رأی الکترال کالج را به دست آورد و این در حالی است که ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال کالج را از آن خود کرد.

سنای آمریکا روز چهارشنبه به منظور تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری تشکیل جلسه خواهد داد و مایک پنس معاون رئیس جمهور ریاست جلسه برای شمارش آراء را بر عهده دارد.

بر اساس قوانین، معاون رئیس جمهور آمریکا که ریاست این جلسه مشترک را بر عهده دارد، به ترتیب حروف الفبا نتایج را ایالت به ایالت باز می‌کند و آن‌ها را در اختیار چهار گوینده - یک دموکرات و یک جمهوری خواه از مجلس نمایندگان آمریکا- قرار می‌دهد تا محتوای آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و نتایج را اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار