ترامپ: پنس بر سر رد نتیجه انتخابات با من هم عقیده است

رئیس‌جمهور آمریکا با رد گزارش اخیر رورنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد در خصوص رد نتیجه انتخابات سوم نوامبر با معاونش توافق نظر دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس جمهور آمریکا اخبار مربوط به اینکه معاونش موافق رد نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ نیست، را جعلی خواند.

دونالد ترامپ اظهارات قبلی خود را مبنی بر اینکه مایک پنس قدرت اقدام برای لغو نتایج انتخابات آمریکا را دارد، تکرار کرد و گفت: گزارش نیویورک تایمز در مورد نظرات معاون رئیس جمهور که ظاهرا امروز به من گفته است اخبار جعلی است. او هرگز این حرف را نزده است. من و معاون رئیس جمهور کاملاً توافق داریم که معاون رئیس جمهور اختیار عمل دارد.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد مایک پنس به دونالد ترامپ اعلام کرده است نمی‌تواند مانع از تایید پیروزی جو بایدن در کنگره شود. بر این اساس، پنس علی رغم اصرار ترامپ حاضر به مداخله در روند تایید پیروزی بایدن در مجلس سنا نشده است.


بیشتر بخوانید


 پنس در واقع رئیس مجلس سنا نیز محسوب می‌شود و ترامپ در سخنرانی خود در ایالت جورجیا نیز با اشاره به این موضوع از پنس خواست در تغییر نتیجه انتخابات به نفع او کمک کند.

نقش معاون رئیس جمهور در ریاست جلسه ۶ ژانویه معمولاً یک نقش تشریفاتی است که از سوی قانون فدرال ۱۸۸۷ معروف به قانون شمارش انتخاباتی اداره می‌شود. خواست جمهوری خواهان از قاضی، ابطال این قانون بود. این دادخواست نتیجه تلاش‌های جمهوری خواهان در چندین ایالت مهم برای لغو پیروزی بایدن بود، زیرا ادعا می‌شود پیروزی او با تقلب گسترده همراه بوده است.

با این وجود، دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز شنبه دعوی لوئی گوهرت و دیگر جمهوری خواهان را که به دنبال گسترش اختیارات قانونی پنس برای لغو پیروزی انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب بودند، رد کرد. یک هیئت متشکل از ۳ قاضی در دادگاه تجدیدنظر، تصمیم قاضی دادگاه بدوی مبنی بر فقدان حق قانونی شاکیان جمهوری خواه برای دادخواست را تأیید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ دی ۱۳۹۹
امریکائی ها. قاتل ها و دستور دهندگان. .. کشتار بیگنا هان
چه مشروعیتی دارند .. که رئیس جمهور شوند
سلیمانی را به چه گناهی کشتند. ...
اینها باید توسط پلیس اینتر پل برای محاکمه به مجمع ذیصلاح سپرده شوند
آخرین اخبار