بسته اخبار حوادث امروز ۱۶ دی ماه ۹۹؛

دستگیری ۳ متخلف شکار در دامنه‌های سبلان/ کشف و ضبط ۲۶ قطعه ماهی و یک رشته تور دامی در پارس آباد

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز سه شنبه ۱۶ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز دوشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۳ متخلف شکار در دامنه‌های سبلان

رئیس حفاظت محیط زیست مشگین شهر گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر، حین گشت و کنترل در زیستگاه‌های این شهرستان، یک شکارچی متخلف را که اقدام به شکار غیرمجاز گراز کرده بود دستگیر کردند.

یوسف محمدی افزود: از این شکارچی دو قبضه اسلحه و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و متخلف با هماهنگی و همکاری نیرو‌های انتظامی شهرستان دستگیر و پرونده متخلف جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

او افزود: همچنین دو نفر شکارچی متخلف کبک با هوشیاری ماموران یگان حفاظت که به صورت غیرقانونی در محدوده دامنه‌های سبلان اقدام به شکار غیر مجاز کبک کرده بودند به همراه یک قبضه سلاح شکاری بدون مجوز و یک قبضه سلاح شکاری دارای جواز را به همراه لاشه ۳ قطعه کبک دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست مشگین شهر با اشاره به ممنوعیت شکار، ضمن تشکر از دوستداران طبیعت این شهرستان از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به شماره ۱۵۴۰ یا ۳۲۵۳۰۶۶۶ اطلاع رسانی کنند.

کشف و ضبط ۲۶ قطعه ماهی و یک رشته تور دامی در پارس آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت وکنترل در حاشیه رود ارس با یک صیاد متخلف مواجه شدند که با استفاده از یک دستگاه شوک الکتریکی اقدام به صید غیر قانونی کرده بود.

محمد مجرد افزود: از این صیاد متخلف تعداد ۱۵ قطعه ماهی به همراه تجهیزات شکار کشف و ضبط شد و پرونده متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

او گفت: همچنین در عملیات دیگری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست از یک متخلف، یک رشته تور سالیک و تعداد ۱۱ قطعه کپورماهی کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد بیان داشت: رود ارس یکی از اکوسیستم‌های مهم آبی استان است که با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اقداماتی از قبیل صید با شوک الکتریکی موجب آسیب رسانی به اکوسیستم رودخانه می‌شود.

مجرد از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلف در این حوزه را با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار