تشخیص سریع، گامی موثر برای قطع زنجیره انتقال کرونا

شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کرونا با مراجعه به پزشک خانواده و انجام تست‌های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته و تشخیص سریع می‌تواند در قطع زنجیره انتقال این ویروس موثر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر تشخیص سریع به عنوان گامی موثر برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس تاکید کرد.

او، بیان کرد: این روز‌ها شاهد روند تدریجی افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس هستیم، که این روند به صورت آهسته پیش می‌رود، اما در صورت کوچکترین غفلت در این زمینه، با موج جدید کرونا مواجه می‌شویم.

لطفی، با اشاره به فعالیت مراکز منتخب سرپایی درمان کروناویروس در استان، تصریح کرد:  شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کرونا ویروس، لازم است به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز بتوانند با انجام تست‌های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته، از ابتلای خود به کووید۱۹ مطلع شوند و این تشخیص سریع، می‌تواند در قطع زنجیره انتقال این ویروس و حفظ سلامت دیگر اعضای خانواده موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ادامه داد: از هم استانی‌ها درخواست کرد  برای استمرار وضعیت مناسب کرونا ویروس در استان، مجموعه سلامت را با رعایت دستور العمل های  بهداشتی همراهی کنند.

او، آگاهی بخشی عمومی در رسانه‌های معتبر را موجب جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به این ویروس دانست.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.