شرکت ۵۰۰ بسیجی جهرمی در طرح مراقبتی و بهداشتی شهید سلیمانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۵۰۰ نفر از نیروهای بسیجی جهرم در قالب تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بیماری‌یابی و کنترل بیماری کرونا ، تاکنون ۵ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم قرار گرفته است.

او، تصریح کرد: در این طرح که از هفته گذشته آغاز شد قرار است تا پایان این هفته ۵ هزار نفر تحت غربالگری این بیماری قرار گیرند.

ارجمند، ادامه داد: بسیجیان در این طرح آموزش های لازم را دیده اند و آماده انجام ماموریت های خود هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، افزود: افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری های زمینه‌ای، مادران باردار و اصنافی که در مواجه بیشتر با افراد قرار دارند، در اولویت این غربالگری هستند.

ارجمند، اضافه کرد: تا ۲۴ آذر ماه ۹۹ ، بالغ بر هزار تست سریع تشخیص کرونا در  بخش‌های مختلف شهرستان  جهرم انجام شده است.

او، اظهار کرد: میدان تره‌بار، اصنافی مانند تاکسیرانی، نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و غیره تحت غربالگری قرار گرفته و می گیرند و تست سریع تشخیص کرونا برای آن ها در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، تاکید کرد: تیم های سیار راه ‌اندازی شده که با حضور در مراکز شلوغ و پر رفت‌وآمد شهر، افراد را تحت غربالگری و تست سریع تشخیص کرونا قرار می‌دهند.

ارجمند،گفت: تست رپید یا تشخیص سریع کرونا از طریق بینی گرفته و جواب آن در مدت زمان کمتر از نیم ساعت مشخص می‌شود.

او، بیان کرد: تیم‌های نظارتی و حمایتی بسیج به صورت محله‌ای نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی خانواده‌هایی دارند که مبتلا به کرونا شده‌اند و از بین آن‌ها خانواده‌هایی که ضعیف و از لحاظ معیشت دچار مشکل هستند و یا نیاز به کمک دارند، حمایت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، تصریح کرد: تیم‌های مراقبتی هم به صورت محله‌ای، خانه به خانه از طریق پرکردن پرسشنامه غربالگری بیماری کرونا را انجام می دهند.

ارجمند، ادامه داد: در این غربالگری، افرادی که مشکوک و دارای علائم بیماری هستند و یا خانواده های که یک فرد در آن ها دچار بیماری کرونا شده است برای انجام تست سریع تشخیص کرونا به درمانگاه الغدیر واقع در خیابان مادر ارجاع داده می شوند.

او، افزود: مراقبان سلامت به خانواده هایی که ابتلای آنان به بیماری کرونا مثبت شده است تماس می گیرند و توصیه‌های لازم نیز در خصوص نحوه مراقبت و قرنطینه شدن ارائه می‌ شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، تاکید کرد: ۳۰ نفر از نیروهای هلال احمر در اجرای طرح شهید سلیمانی با معاونت بهداشتی دانشگاه همکاری دارند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار