بازارهای فروش محصولات روستایی در کشور رونق می‌گیرد

معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: بازارهای فروش محصولات روستایی براساس ظرفیت‌های بومی و محلی رونق بیشتری می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شاهین‌دژ اظهار کرد: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در مناطق کشور، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهدشد.

طهماسبی اضافه کرد: ایجاد شرکت‌های تعاونی، تشکل‌ها و شبکه‌های تحت پوشش آن‌ها باید به چشم انداز واحدی در راستای نیل به اهداف و جایگاه آرمانی خود دست پیدا کند و در کنار آن با راه اندازی بازار‌های فروش محصولات روستایی براساس ظرفیت‌های بومی و محلی، بازار فروش محصولات روستایی رونق بگیرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی بر حمایت بیشتر دولت از کشاورزان، کنترل قیمت محصولات تولیدی و توزیع عادلانه تسهیلات به کشاورزان تأکید کرد.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شاهین‌دژ نیروی انسانی کارآمد، آب و خاک مناسب و فراوانی دارد، اما بخاطر نبود زیر ساخت‌های مناسب مواصلاتی این شهرستان از مسیر توسعه عقب مانده است.

حسن همتی افزود: محصولات تولیدی کشاورزان این شهرستان توسط واسطه در شهر‌های دیگر به فروش می‌رسد و مشکلات کشاورزان این شهرستان تأمین آب مورد نظر برای تولید محصولات کشاورزی است.

او اظهار داشت: رونق تولید و اشتغال در بخش کشاورزی شهر‌های تکاب و شاهین دژ نیازمند تقویت صنایع وابسته به این بخش و اعطای تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت به روستاییان و بهره‌برداران است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.