تولید سالانه ۱۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در نقده

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: ۱۶ واحد گلخانه‌ سالانه ۱۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان تولید می کنند.

سید کریم ابراهیم زاده مدیر جهاد کشاورزی نقده در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، گفت: تعداد ۱۶ واحد گلخانه‌ در سطح این شهرستان به مساحت ۴۰ هزار متر مربع فعال است که از این تعداد ۱۵ واحد در زمینه تولید محصولات سبزی وصیفی و یک واحد هم در زمینه تولید نشا کلزا فعالیت دارند.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر  یک هزار و ۱۰۰ تن انواع مختلف محصولات گلخانه‌ای تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. تصریح کرد: گوجه فرنگی، خیار، و فلفل عمده محصولات گلخانه‌ای هستند که در این شهرستان تولید می‌شود.

او ادامه داد: امسال برای اولین بار در سطح استان آذربایجان غربی نشا کلزا با همکاری یکی از گلخانه‌های شهرستان نقده تولید و سپس به سطح مزرعه انتقال یافت که این امر در راستای توسعه کشت‌های نشایی در شهرستان انجام پذیرفت.

مدیر جهاد کشاورزی نقده خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه‌ها یکی از پیشران‌های توسعه بخش کشاورزی استان می‌باشد که علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح، باعث صرفه جویی در مصرف آب و نهاده‌ها شده و با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی نقش مهمی در صادرات و ارز آوری برای کشور دارد.

او همچنین اضافه کرد: توسعه گلخانه‌ها می‌تواند در اشتغال، خصوصا اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار موثر باشد، بطوری که به ازای احداث هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نقده با بیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان، با صرفه جویی در مصرف آب، می‌تواند در احیای دریاچه ارومیه هم نقش مهمی ایفا کند ادامه داد: ۳۵ هکتار از مجتمع کشت و صنعت خلیفه لو برای ایجاد ۵۲ واحد گلخانه به سرمایه گذار واگذار شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.