مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین :

امکان آب رسانی به منطقه عظیمیه در آینده نزدیک فراهم نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار در حال حاضر افق روشنی در آینده‌ای نزدیک برای آبرسانی به منطقه عظیمیه وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: طرح انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و در حال حاضر نیازمند هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار در حال حاضر افق روشنی در آینده‌ای نزدیک برای آبرسانی به شهر‌های استان به جز آبیک وجود ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان؛ در حال حاضر به دلیل شرایط حاد آبیک، اعتبار دولتی این طرح به آبرسانی به این شهر معطوف شده است و برای دیگر شهر‌ها و مناطق استان هم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد شد که در مرحله فراخوان است.

ملکی همچنین تاکید کرد: در صورت واگذاری این طرح به بخش خصوصی هم، تعیین مناطق و شهر‌ها برای آبرسانی، بنا به نظر مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب صورت خواهد گرفت.

اما و اگر‌ها درباره توسعه شمال شهر قزوین و مشخص نبودن وضعیت منطقه عظیمیه، نگرانی صاحبان ملک و املاک را در این منطقه به همراه داشته است.

تعدادی از اعضای تعاونی‌های مسکن موسوم به منطقه عظیمیه قزوین، خواستار تعیین تکلیف وضعیت این تعاونی‌ها هستند.

تعدادی از این افراد اعلام کردند: حدود سه دهه است که این اراضی بلاتکلیف مانده که عمده مشکل اراضی منطقه عظیمیه، اجرای تاسیسات زیربنایی به ویژه تامین آب است.

مسئولان می‌گویند: آب این منطقه باید از سد طالقان تامین شود.

اما یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره اراضی منطقه عظیمیه، گفت: در سند آمایش سرزمینی استان موضوع توسعه شهر در نظر گرفته نشده و در این سند، بر توسعه شهر و نوسازی بافت فرسوده و استفاده از امکانات داخلی تأکید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.