تصویب ۲۲۰میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس، گفت: ۲۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران افغانستانی و ترکیه‌ای در فارس تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  بابک دائی نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس، گفت:  این دو طرح  شامل طرح ساخت مزرعه خورشیدی با ۷ طرح در آباده  با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون دلاری  ( ۱۸۵ میلیون یورویی) است.

او، بیان کرد: این طرح که اشتغالزایی ۵۵۰ نفری را به دنبال دارد منجر به تولید ۲۰۰ مگاوات برق می شود.

دائی، تصریح کرد: طرح دیگری که به تصویب رسیده شامل ساخت مجتمع تجاری و مسکونی ۲۵ واحدی از سوی سرمایه گذاران افغانستانی به مبلغ ۵۴۰ هزار دلار (۴۵۰هزار یورو) بوده که اشتغالزایی ۱۵ نفره برای آن پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس، ادامه داد: این دو طرح در آخرین هفته آذر ماه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰میلیون و ۵۴۰هزار دلار به تصویب رسیده است.

او،  افزود: با احتساب این دو طرح، جلب سرمایه گذاری خارجی در فارس در ۹ ماه گذشته به ۶۸۵ میلیون دلار در قالب ۴ طرح و ۲۰ طرح می‌رسد.

دائی، اضافه کرد: علاوه بر این‌ یک طرح سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون دلاری نیز در دستور کار قرار دارد که با تصویب آن از سوی هیات سرمایه گذاری خارجی کشور، جزئیات آن برای عموم مردم اطلاع رسانی می شود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس، اظهار کرد: فارس همچنان رکورد دار جذب سرمایه گذاری خارجی در بین استان‌های کشور  از  نظر تعداد طرح ها و ارزش سرمایه گذاری است.

او، گفت: از ابتدای امسال تا کنون تا قبل از این، طرح توسعه قوطی‌های فلزی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به حجم سرمایه گذاری خارجی ۳ میلیون دلاری، به تصویب رسید که کل سرمایه مصوب وارد فارس شده است.

دائی، بیان کرد: دیگر طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی در فارس، ساخت مزرعه خورشیدی سرمایه گذاری ۳۸۸ میلیون یورویی در بوانات است که این طرح در حال اجرا بوده و هم اکنون پیشرفت ۲۵ درصدی دارد.

او، تصریح کرد: این طرح  از سوی سرمایه گذاران ترکیه‌ای در حال اجرا است  که شامل ۱۱ طرح بوده و مقرر شده ۴۳۱ مگاوات برق تولید کند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس، در پاسخ به این سئوال که مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس چه اقداماتی برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی انجام می‌دهد، ادامه داد: این مرکز با حضور همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس در کمتر از یک ماه مجوز سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی را در صورت تکمیل مدارک صادر می‌کند.

نماینده وزیر اقتصاد در فارس، افزود: از دیگر اقدامات این مرکز فراهم کردن امکاناتی مانند زمین از طریق امور اراضی و اراضی ملی، کمک به دریافت مجوز در کوتاه‌ترین زمان، دریافت اقامت تمدید کارت اقامت برای سرمایه گذاران خارجی و خانواده آن‌ها و همچنین کارشناسان ذی ربط، تسهیل در واردات ماشین آلات و تجهیزات، گرفتن مجوز برای افزایش سرمایه گذاری، کمک به پرداخت مطالبات سرمایه گذاران خارجی از دولت به خصوص برای طرح‌های نیروگاه‌های خورشیدی که دولت ۲۰ سال خرید تصمیمی را به عهده دارد، تسهیل در خروج اصل و سود سرمایه گذاری خارجی با درخواست سرمایه گذار از طریق هیات سرمایه گذاری خارجی کشور و مواردی از این دست را بر عهده دارد.

او، اضافه کرد: در فارس به طور قاطع از سرمایه گذاران حمایت شده و مشکلات آن‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن حل می‌شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.