مشوق‌های دانش آموزی فارس از سوی نیک اندیشان در سال تحصیلی امسال

دبیر مجمع خیران نخبه پرور استان فارس از آغاز اجرای برنامه مشوق‌های دانش آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حبیب شریف دبیر مجمع خیران نخبه پرور استان فارس، گفت: کمیته راهبردی با حضور ۸ تن از صاحب نظران در بنیاد نخبگان فارس برگزار شد که در این جلسه دکتر فخارزاده به معرفی آیین نامه واحد دانش آموزی مجمع خیران نخبه پرور فارس پرداخت.

او، در خصوص ۳ دسته جایزه‌ که از طرف خیران نیک اندیش به منظور حمایت از مستعدان برتر دانش آموزی اختصاص یافته است، بیان کرد:  مقرر شد که از ۱۰ جایزه مرحوم  بهبودیان در زمینه ریاضی و آمار، ۳ جایزه به دوره ابتدایی، ۳ جایزه به دوره متوسطه اول و ۴ جایزه به دوره متوسطه دوم اختصاص یابد.

حبیب شریف، با اشاره به اختصاص ۴ مشوق دانش آموزی از طرف آقایان پیرویان به پایه ابتدایی شهرستان کازرون و نیز ۴ جایزه زنده یاد ممتحن به هنرستان‌های فنی حرفه‌ای در سطح استان فارس، تصریح کرد: در مورد هر جایزه کارگروه‌هایی پیش بینی شده است که ۲  و نیم برابر ظرفیت را از بین دانش آموزان مستعد به کمیته راهبردی معرفی کنند.

دبیر مجمع خیران نخبه پرور استان فارس، ادامه داد: این کار گروه‌ها فرآیند هدایت یک سال تحصیلی منتخبان را بر عهده دارند.

او، با تاکید بر حمایت مجمع خیران نخبه پرور استان فارس از اجرای برنامه هدایتی دانش آموزان پایه هفتم ناحیه ۳ شیراز، افزود: در وبیناری که برای توجیه ۷۶ نفر از مدیران دبیرستان‌ها، راهبران و کارشناسان آموزش متوسطه ناحیه ۲ از سوی معاونت آموزش متوسطه این ناحیه برگزار شد، مسئول واحد دانش‌آموزی مجمع گزارشی از فعالیت‌های مجمع خیران نخبه پرور استان در زمینه هدایت دانش‌آموزان منتخب شهاب ارائه داد.

حبیب شریف، اضافه کرد: فعالیت‌های ۳ ساله مجمع در این خصوص تشریح و برنامه پیشنهادی مجمع برای هدایت دانش آموزان در سال تحصیلی امسال را که با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی طراحی شده است توضیح داده شد.

دبیر مجمع خیران نخبه پرور استان فارس، اظهار کرد: به دلیل آغاز برنامه ملی شهاب در پایه هفتم شهرستان لارستان، وبیناری برای توجیه مدیران، راهبران و کارشناسان دبیرستان‌ها  و معاونت آموزش متوسطه این منطقه برگزار شد.

او، تاکید کرد: در این وبینار فخارزاده (عضو هیئت مدیره مجمع)، غلامی (رئیس سازمان سمپاد استان فارس)، معصومی (مدرس ایران مهارت از ناحیه ۴ شهرستان لار) و خانم قربانی (ناظر کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی) شرکت داشتند.

عضو هیئت مدیره این مجمع در این نشست مجازی با حدود ۴۵ نفر از دست اندرکاران آموزش متوسطه لار، با قدردانی از خیران  فعال در استعداد پروری به سخنرانی در مورد ضرورت شهاب، اهمیت امر هدایت در آن و بیان نقش همکاری مجمع خیران نخبه پرور فارس در اجرای این برنامه ملی پرداخت.

حبیب شریف، گفت: گزارش جامعی از فعالیت‌های هدایت استعدادی مجمع خیران نخبه پرور فارس در ۳ سال گذشته ارائه شد که برنامه هدایتی به صورت خاص و در حد توان  این مجمع  با همکاری حوزه هنری، بنیاد نخبگان فارس، اداره سمپاد و اداره کل آموزش و پرورش استان در حال انجام است.

دبیر مجمع خیران نخبه پرور استان فارس، بیان کرد: مجمع خیران نخبه پرور فارس با همکاری معاون آموزش متوسطه منطقه لارستان برنامه‌های ویژه ای برای هدایت منتخبان شهاب تدارک دیده که انتظار می رود با همکاری خیران اجرا شود که آغازی برای فعالیت در شکوفایی نوجوانان و جوانان لارستان است.

انتهای پیام/ت

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار