لزوم مشاوره و مصرف دارو برای درمان اضطراب

یک متخصص مغز و اعصاب در اسدآباد گفت: برای درمان اضطراب مشاوره و مصرف داروی مناسب ضروری است.

دکترمعصومه‌قادری، متخصص مغز و اعصاب در شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:همه افراد سطحی از اضطراب را دارا هستند موضوعی که خیلی اذیت کننده است و حملات پانیک باعث می شود فرد دارای احساس شدید تنگی نفس ،ترس و احساس مرگ قریب الوقوع کند.

او تاکید کرد افراد با این ویژگی لازم است تحت نظر پزشک باشند و علاوه بر مصرف دارو مواردی نیز در قالب آموزش های روانی به فرد داده شود.

این متخصص مغز و اعصاب  به احتمال اضطراب در افراد دارای بیماری زمینه ای اشاره کرد و گفت: در درمان بیماران مضطرب پزشک باید بر روی تشخیص صحیح و  تشریح مسائل روحی مسلط باشد چرا که درمان اضطراب راه حلی دو سویه دارد که متشکل از دارو و مشاوره است.

دکتر قادری در ادامه گفت: ورزش منظم و پرهیز از محرک ها و محیط های برانگیخته کننده اضطراب که احتمال استرس در آن هست دو روش خوب و فوری برای پیشگیری از مضطرب شدن است.

او همچنین بیان کرد: درمان دارویی در افراد مضطرب پس از مختل شدن عملکرد او  آغاز می شود و البته وجود ذره ای اضطراب در هر فرد عادی است.

این متخصص مغز و اعصاب درباره ارتباط اضطراب و کرونا نیز گفت: خستگی مزمن از عوارض عادی بیماری های عفونت ویروسی است که علائم آن با گذشت زمان برطرف می شود و اگر علامت شدید باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

قادری در پایان تصریح کرد: لازم است مبتلایان به کرونا و دیگر بیماری ها مانع گسترش ذهنیت‌های منفی در خود شوند و با یک تفکر مثبت باعث عقب نشینی بیماری و دست برتر خود شوند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.