جذب ۱۴ پزشک و یک‌میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی در نهاوند

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: ۱۴ پزشک در مدت ۶ ماه برای این شهرستان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیامک دانشور,مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند به تشریح عملکرد ۶ ماهه حوزه بهداشت و درمان شهرستان پرداخت و گفت: در این مدت مجاهدت‌ همکاران در واحدهای مختلف زیرمجموعه شبکه بهداشت و درمان و همکاری مسوولان استانی و شهرستانی اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

او  از جذب ۱۴ پزشک متخصص برای نهاوند خبر داد و افزود:در رشته‌های ارتوپدی، زنان و زایمان، داخلی، جراحی عمومی، عفونی، قلب و عروق، گوش و حلق وبینی، چشم، جراحی مغز و اعصاب، پاتولوژی، طب فیزیکی و توانبخشی نیروهایی جذب شده‌اند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از به پیگیری راه‌اندازی پایگاه سوم اورژانس پیش بیمارستانی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: آغاز طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" و ادغام آن با طرح شهید و الامقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پیگیری هوشمند و قرنطینه و درمان زود هنگام بیماران کرونایی و کنترل موج سوم بیماری بسیار موثر بوده است.

دانشور بیان کرد: دو دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های آیت الله علیمرادیان و شهید قدوسی خریداری شده که در بیمارستان علیمرادیان وارد چرخه کار شد و در بیمارستان قدوسی نیز مراحل نصب و راه‌اندازی در حال پیگیری است.

او تامین یک دستگاه آمبولانس و  راه‌اندازی بخش MRI بیمارستان قدوسی را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد و افزود: در مدت ۶ ماه تهیه و تزریق گاز هلیوم به دستگاه در شرایط تحریم، کارشناسی در تنظیم قرارداد برای واگذاری به بخش خصوصی، تهیه تجهیزات جانبی، تعیین مسئول فنی، تکمیل کادر و پرسنل نیروی انسانی مورد نظر توسط بخش خصوصی به طول انجامید و به ثمر نشست.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اشاره به خرید ۱۰ دستگاه دیالیز و ۲ دستگاه RO برای راه‌اندازی بخش دیالیز جدید با امکانات و دستگاههای مجهز به روز اضافه کرد:  یک دستگاه سل کانتر تهیه که در آزمایشگاه بیمارستان قدوسی به کار گرفته شده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند بیان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مرکز بهداشت و سایر واحدهای تابعه شبکه بهداشت و درمان جذب شد.

دانشور در ادامه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار کرد: پرستاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های نظام سلامت، نقش به سزایی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه دارند.

او با اشاره به اینکه پرستاری نه یک تخصص و نه یک شغل، بلکه هنری است متعالی که در آن هنرمند آلام بیمار را مرهم می‌نهد و زخم های جسم و روح بیمار را التیام می‌بخشد افزود: در این شرایط که ویروس کرونا هر روز وجهی از پیچیدگی‌های خود را نشان می‌دهد، مدافعان عرصه سلامت نهاوند همگام با سایر زحمتکشان کادر درمان، خستگی‌ناپذیر هر روز نمایی از فداکاری و ایثار خود را در عرصه خدمت عیان می‌کنند.

انتهای پیام/غ

منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.