اجرای عملیات آبخیزداری روستای کاریان و عمادشهر در لارستان

به منظور حفاظت از منابع آب و خاک و کنترل سیلاب عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز روستاهای کاریان و عمادشهر شهرستان لارستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، با اشاره به تامين اعتبار مورد نیاز اجرای طرح آبخیزداری، گفت: با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  اجرای اين دوطرح  آبخيزداری تامین و هزینه می شود.

او، با تاکید بر اجرای این طرح ها طی مدت ۵ ماه  بیان کرد: کنترل سیلاب ، حفظ منابع آب و خاک ، تقویت سفره های آب زیرزمینی و چاه های پایین دست ، تقویت منابع آب کشاورزان و در نتیجه بهبود معیشت بهره برداران از جمله مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

رضایی، در تشريح جزييات اجرای طرح های آبخیزداری بند خاکی همگن و کنترل سیلاب و آبخوانداری در حوضه آبریز روستای كاريان تصریح کرد: این طرح با مساحت حوضه آبریز ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار، حجم عملیات خاکریزی ۱۸۴ هزار مترمکعب و حجم عملیات بنایی سنگ و سیمان ، چهار هزار متر مکعب  و با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بزودی اجرا  می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، در خصوص عملیات آبخیزداری تنگ قلات عمادشهر ادامه داد : سد خاکی تنگ قلات عمادشهر نيز با مساحت حوزه ۶  هزار و ۵۰۰ هکتار ، طول بند خاکی ۲۰۶ متر از نوع همگن و حجم آبگیری ۷۰۰ هزار مترمکعب ، ارتفاع بند خاکی ۱۱ متر ، حجم عملیات سنگ و سیمان ۴ هزار و ۱۰۰ متر مکعب، حجم عملیات خاکریزی ۱۲۴ هزار مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تحویل شرکت پیمانکار داده شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.