ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان همدان/بنیاد مسکن همدان ۳۵۰۰ مسکن طرح ملی می سازد

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با اشاره به طرح ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن اقشار محروم روستایی بیان کرد: ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد و محروم بر اساس تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و استانداری همدان برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه ۴۹۵ روستا‌های استان همدان مشمول طرح مسکن محرومین قرارگرفته اند، بیان کرد: شناسایی مشمولان طرح مسکن محرومین با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، قشر محروم بدون مسکن در این شهرستان انجام می‌شود.

ظفری عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲ هزار فقره سهمیه تسهیلات به مسکن محرومان به استان همدان اختصاص یافته‌است.

ظفری از شناسایی نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۱۵۹ متقاضی شناسایی و بیش از هزار و ۱۸۳ متقاضی در روستا‌ها موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز در اختیار مالکان واجد شرایط این طرح قرار داده شده است. ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ طرح‌های مسکن محرومین به بهره برداری برسد.

او ادامه داد: افراد بدون مسکن در روستا‌ها به خصوص زوج‌های جوان در اولویت واگذاری تسهیلات این طرح قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن استان۳۵۰۰ واحد مسکن می‌سازد، گفت: به منظور اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن، سه هزار و ۵۰۰ متقاضی در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان نام نویسی کرده اند که عملیات ساخت آن برعهده بنیاد است.

ظفری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود، افزود:از تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی که نام نویسی شده اند، تعداد ۵۶۴ متقاضی، اقدام به واریز وجه اولیه کرده‌اند.

او با بیان اینکه آورده اولیه این طرح ۴۰ میلیون تومان است، اظهار داشت: ۱۴ متقاضی کمتر از ۴۰ میلیون و ۵۵۰ متقاضی مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

ظفری در ادامه بیان کرد: ۳۰ متقاضی در شهرستان نهاوند هم به دلیل کمبود زمین چشم انتظار آغاز اجرای این طرح هستند.

اوبا بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، افزود: در طرح نخست، زمین مشاعی در اختیار ۳ نفر از متقاضیان قرار داده می‌شود و آن‌ها با دریافت تسهیلات واحد‌های خود را زیر نظر بنیاد خواهند ساخت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه دسته دوم طرح‌های بنیادساخت است، عنوان کرد: همه مراحل عملیات ساخت و نظارت ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است که تا کنون یک طرح ۱۲۰ واحدی در شهر همدان و یک طرح ۳۶۵ واحدی در شهرستان نهاوند برای آن تعریف شده و عملیات اجرایی آن نیز در قالب تهیه و اجرای نقشه، تجهیز کارگاه پی‌کَنی و پی‌سازی در حال انجام است.

او به دسته دسته سوم طرح اشاره کرد و اظهار داشت: دسته سوم از طرح‌هایی است که توسط انبوه سازان اجرا می‌شود و با انجام فراخوان و برگزاری مناقصه پس از انجام امور قانونی برای ساخت و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید کنندگان مسکن به جامعه هدف در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

ظفری با بیان اینکه همدان بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: با این وجود بنیاد مسکن، عملیات ساخت ۱۲۰ واحد مسکن ملی در این شهر را بر عهده گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه حدود ۵۲ هزار متر مربع زمین برای اجرای این طرح در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته ابراز داشت: طرح‌های مسکن ملی بر اساس واگذاری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و مابقی آورده متقاضی ساخته می‌شود در غیر این صورت اجرای این طرح با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه در سطح شهر‌های استان، دولت با مشکل تامین زمین همراه است، ادامه داد: بسیاری از متقاضیان نام نویسی شده به دنبال برخی از مصاحبه‌ها، برای واریز مبلغ مورد نیاز با تردید مواجه شده‌اند.

او گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه هدف برای متقاضیان در تامین آورده‌های مرحله بعد ایجاد تردید کرده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.