طباطبایی: امکانات بسکتبال کشور فرسوده است/ آیدین نیکخواه بهرامی یکی از بازیکنان ارزنده کشورمان بود

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص وضعیت سالن‌های بسکتبال کشور توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در حاشیه اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ناشنوایان اظهار داشت: تیم بسکتبال با ویلچر ما برای انتخابی المپیک ناشنوایان آماده می‌شود و امروز به دعوت فدراسیون ناشنوایان به اردوی تمرینی این عزیزان آمدم تا از نزدیک از آخرین شرایط تیم ملی بسکتبال با ویلچر ناشنوایان قرار بگیرم تا انشاالله حمایت‌های لازم از این بازیکنان توسط فدراسیون بسکتبال انجام شود. این اردو‌ها جهت انتخاب بازیکنان برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک برگزار شده است تا بعد از انجام تمرینات نفرات برتر از بین بازیکنان انتخاب شوند.

او افزود: با توجه به کمبود امکانات و زیرساخت‌ها، بازیکنان از مجموعه و امکانات فدراسیون ناشنوایان استفاده می‌کنند و شرایط مطلوبی دارند. خوشبختانه فدراسیون نابینایان در این زمینه تلاش خوبی را داشته و توانسته برای تشکیل تیم ملی  موفق ظاهر شود. ما این شرایط را هم برای کسانی که سوت داور را می‌توانند بشوند فراهم خواهیم کرد که در لیگ بسکتبال با ویلچر بتوانند شرکت کنند. اما این موضوع مهم است که درصد شنوایی قابل قبولی را داشته باشند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص وضعیت تالار بسکتبال آزادی گفت: سالن بسکتبال آزادی برای سال ۱۳۵۲ بوده و برای مسابقات آسیایی ساخته‌ شده است و به طبع تمام سازه‌های ساخته‌شده نیاز به نگهداری دارند. از زمانی که بنده به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال در فدراسیون حاضر شدم،  برای حفظ و نگهداری این سالن هزینه لازم را کرده ایم. متأسفانه ما در بسکتبال یک سالن آزادی را داریم که استاندارد است و باید برای نگهداری از آن تمام تلاش خودمان را انجام دهیم.

او ادامه داد: اما باید به این هم توجه کنیم که کار فدراسیون بسکتبال باز سازی و یا ساختن سالن نیست و ما فقط وظیفه حفظ و نگهداری آن را داریم. طی جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس داشتیم اعلام کردم که نیاز به یک بودجه ملی داریم تا بتوانیم سالن‌های ورزشی خودمان را یک بازسازی اساسی کنیم. سالن آزادی هم که مسابقات بین‌المللی در آن برگزار می‌شود کهنه شده است و اصلاً سالنی نیست که در شأن کشور عزیزمان باشد.

طباطبایی افزود: آیدین نیکخواه بهرامی هم یکی از بازیکنان خوب بسکتبال کشور بوده است و دیروز هم برای ادای احترام به  او راهی بهشت زهرا شدیم و با خانواده این بازیکن هم دیدار کردیم و یاد و خاطره او را زنده  نگه داشتیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار