طباطبایی: در کادر فنی تیم ملی بسکتبال تغییرات نخواهیم داشت/ خوشحالی برای باخت پرسپولیس یک رفتار غلط است

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص وضعیت تیم ملی این رشته توضیحاتی داد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه فدراسیون برای تیم ملی بسکتبال کشورمان اظهار داشت: ما برنامه‌ریزی‌های خودمان را با توجه به شرایط تیم ملی بسکتبال کشورمان انجام دادیم که تا مردادماه بتوانند در رقابت‌های المپیک شرکت کنند. در حال حاضر بازیکنان در لیگ برتر حضور دارند و این رقابت ها می‌تواند فرصت خوبی برای بازیکنان تیم ملی باشد.تا اواخر اسفندماه لیگ را داریم و در اوایل اسفندماه هم پنجره سوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا را خواهیم داشت و بعد از این که لیگ در فروردین‌ماه به اتمام می‌رسد از اردیبهشت‌ماه اردو‌های تیم ملی بسکتبال ایران آغاز خواهد شد.همچنین ما چند اردوی برون مرزی و بازی‌های تدارکاتی هم در نظر داریم.

او افزود: ما در پنجره دوم نتیجه بدی را نگرفتیم. یک برد و یک باخت داشتیم که برای این نتیجه‌ها هم باید شرایط تیم ملی در آن مقطع زمانی را بررسی کنیم، چرا که بازیکنان ما در شرایط مسابقات نبودند و آماده نبودن بازیکنان دلیل اصلی عملکرد ضعیف تیم ملی در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا بود. به نظر من اتفاق خاصی نیفتاده است و ما هنوز صدرنشین گروه خود هستیم و در پنجره سوم این رقابت‌ها با قدرت حاضر خواهیم شد تا عملکرد اصلی تیم ملی را ببینیم. سرمربی تیم ملی تغییر نخواهد کرد، عملکرد تیم ملی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و با یک باخت نمی‌توانیم همه چیز را زیر سؤال ببریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به افزایش تعداد تیم‌ها در لیگ برتر گفت: توسعه کمی در فدراسیون بسکتبال ما باید رخ می‌داد. تیم‌های لیگ برتری را از ۸ تیم به ۱۶ تیم رساندیم و این توسعه کمی در شرایطی که ۹ ماه از فعالیت‌های ورزشی دور بودیم طبیعی است و باید حوصله کرد تا در دور برگشت و پلی‌آف شاهد مسابقات بسیار خوبی باشیم. در تمام لیگ‌های معتبر جهان تیم قوی و ضعیف وجود دارد، دلیل نمی‌شود در ابتدای راه چیز زیادی بخواهیم. این روند و اختلاف‌های فنی در تیم‌ها کمتر و کمتر خواهد شد.

او ادامه داد: قصد داشتیم با جذب بیشتر تیم‌ها فعالیت کم بسکتبال را جبران کنیم، بسکتبال به این توسعه نیاز داشت و باید این کار انجام می‌شد. در حال حاضر هم تمام تیم‌ها از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که شاهد رقابت‌های خوبی در دور برگشت لیگ برتر باشیم. قطعاً ما برای لیگ آینده تصمیمات خوبی را خواهیم گرفت تا سطح تیم‌ها را یکسان کنیم و لیگ بسیار قوی داشته باشیم.

طباطبایی در خصوص خوشحالی برخی افراد از باخت پرسپولیس بیان کرد: هر تیم باشگاهی نماینده کشور عزیزمان است و خوشحالی درباره باخت آن تیم درست نیست و همه باید از آن تیم حمایت کنیم، چون در حقیقت نماینده فوتبال ایران به این مسابقات اعزام‌شده بود. در این شرایط بحث ملی در میان است و باید از این تیم‌ها حمایت همه جانبه انجام شود. امیدوارم شرایط در ورزش ما طوری شود که یک صدا از ورزش‌ها حمایت کنیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
قهرمانی تو آسیا حسرت لنگپولیسیا(یعنی همون پیروزی) تقدیم به ادمین لنگی که پیامهای من را نمی زاره.
آخرین اخبار