ابتلای نزدیک به ۴۰ درصد پرستاران استان همدان به ویروس کرونا

رئیس نظام پرستاری همدان گفت: تاکنون هزار و ۹۰۰ پرستار که ۴۰ درصد پرستاران استان را تشکیل می‌دهند به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

هادی زرینی، رئیس نظام پرستاری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: تاکنون هزار و ۹۰۰ پرستار استان به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند و هم اکنون کمبود پرستار در استان بیشتر از میانگین کشوری است.

او با بیان اینکه در استان ۴ هزار و ۸۰۰ پرستار داریم افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی و هزار و ۱۰۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی استان کار می‌کنند که همه آن‌ها با توجه به بستری شدن بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌های استان در خطر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ قرار دارند.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به شهادت دو پرستار استان بر اثر همه گیری ویروس کرونا ادامه داد: در خاورمیانه سرانه پرستاران  به ازای هر تخت بیمارستانی ۲/۵  نفر است، اما در کشورما با کمبود پرستاران این سرانه ۱/۷ نفر به ازای هر تخت و در استان همدان هم کمتر از میانگین کشوری و ۱/۴ نفر به ازای هر تخت بیمارستانی است.

زرینی از به کارگیری ۱۲۰ پرستار جدید همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: با به کارگیری این افراد به طریق شرکتی باز هم مشکل کمبود پرستار در استان حل نشده است و دولت برنامه دارد امسال ۷ هزار پرستار را در دی ماه استخدام کند و در سال آینده هم با استخدام ۳۰ هزار نیروی دیگر قرار است کادر درمان کشور را تقویت کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.