بومی سازی سِروِرهای HIS به همت کارکنان فولاد نیشابور

با همت و تلاش کارکنان فولاد نیشابور، سِروِرهای HIS بومی سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،فریبرز ناصحی فر رئیس اتوماسیون کارخانه‌های احیا و گندله سازی فولاد نیشابور گفت: با همت و تلاش کارکنان اتوماسیون احیاء مستقیم فولاد، بومی سازی سرور‌های HIS که به همراه سیستم‌های کنترلی «یوکوگاوا» وظیفه کنترل فرایند‌های کارخانه احیای مستقیم را به عهده دارد با موفقیت انجام شد و با نصب این سیستم‌ها علاوه بر رفع وابستگی و بسیاری از مشکلات، صرفه جویی اقتصادی برای این مجتمع صنعتی به همراه داشته است.

او افزود: در واحد کنترل «احیا مستقیم» تمام فرایند‌های کنترلی از طریق سرور‌های HIS و سرور‌های متصل به DCS‌های مستقر در اتاق کنترل انجام می‌شود.

رئیس اتوماسیون کارخانه‌های احیا و گندله سازی ادامه داد: این سرور‌ها دارای نرم افزار CENTUM CS۳۰۰۰ یکپارچه شده با سیستم عامل است که با توجه به کارکرد زیاد و بدون توقف در محیط صنعتی مستهلک و دچار مشکلات سخت افزاری زیادی شده اند به نحوی که غالبا امکان رفع آن میسر نیست و دانش فنی برای به روز رسانی و راه اندازی این سرور‌ها در انحصار شرکت «یوکوگاوا» ژاپن بوده و از سوی کارکنان بخش خاورمیانه این شرکت انجام می‌شود.

فریبرز ناصحی فر، بیان کرد: ارائه نشدن خدمات از سوی شرکت ژاپنی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، تهیه این سخت افزار‌ها و به روز رسانی سیستم، بسیار سخت و پر هزینه بود و جایگزینی سخت افزار جدید نیز به علت همخوانی نشدن نرم افزار فوق میسر نمی‌شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر سرور‌های جدید بدون مشکل توانایی کار به جای سرور‌های قدیمی و فرسوده را دارند و قادر به حل مشکلات این سرور‌ها بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی هستیم، که در آینده از لحاظ تامین قطعات و همخوانی با قطعات جدید مشکلات سابق را نخواهیم داشت.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار