انجام سنددار کردن مدارس در جهرم

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم، گفت: تمام مدارس و املاک متعلق به آموزش و پرورش جهرم اعم از مناطق شهری و روستایی تا پایان امسال حدنگار و دارای سند تک برگ می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهدی نیک‌فر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم، گفت: موضوع سنددار کردن املاک آموزش و پرورش و اجرای قانون حدنگار در نشستی مشترک با حضور مسئولان ادارات ثبت اسناد و املاک، راه و شهر سازی، مسکن و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم بررسی شده است.

او، بیان کرد: در حال حاضر کار سنددار کردن ۱۰۴ مدرسه انجام و سند تک برگ آن ها آماده شد که از این تعداد، ۷۰ مدرسه شهری  و ۳۴ مدرسه روستایی است و تا قبل از اجرای این طرح، اسناد مالکیت این مدارس به صورت دفترچه‌ای بوده است.

نیک فر، تصریح کرد: پیش از این برای سنددار کردن برخی مدارس اقدامی نشده بود و همین امر زمینه تضییع حق آموزش و پرورش را در موارد مختلف فراهم می‌کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم، ادامه داد: آموزش و پرورش جهرم از هیچ ساختمان استیجاری استفاده نمی‌کند و تنها یک ساختمان استیجاری برای دانشگاه فرهنگیان جهرم در نظر گرفته شده بود که این مکان نیز به دلیل شیوع کرونا بدون استفاده مانده است.

برگزاری امتحانات دی ماه مدارس در جهرم به صورت مجازی است

او، افزود: برگزاری امتحانات‌ دی ماه ۹۹ در جهرم به جز امتحانات نهایی و بزرگسالان، غیر حضوری و به صورت مجازی است.

نیک فر، اضافه کرد: با هدف بررسی کیفیت سوالات و شیوه ارزیابی، شورای مدارس بررسی‌های لازم را انجام می دهند که حق دانش‌آموزی به دلیل برگزاری امتحان به صورت مجازی ضایع نشود و تلاش کنیم  بهترین نوع ارزیابی و امتحان  برگزار  شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم، اظهار کرد: شیوه برگزاری امتحانات با نظر شورای مدرسه بوده که رودیکرد ما سنجش صحیح از دانش‌آموزان است، و هر مدرسه یک کمیته سنجش و پشتیبانی تشکیل می دهد تا دانش‌آموزان در صورت مشکلات فضای مجازی ‌و اینترنت بتوانند با آن کمیته ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشکل اقدام کنند.

او، گفت: فاصله بین زمان امتحانات نیز باید از سوی مدرسه رعایت شود تا دانش‌آموزان فرصت مطالعه برای شرکت در هر امتحان را داشته باشند.

نیک فر، بیان کرد: ظرفیت شبکه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان  و برگزاری آزمون‌ها توسعه داده شده و ظرفیت جدیدی تا ۲ هفته آینده آماده و به این شبکه افزوده می شود تا دقت بیشتری در برگزاری آزمون‌ها انجام شود، اما مدارس می‌توانند با برنامه‌ریزی لازم از دیگر ظرفیت‌های موجود فضای مجازی نیز استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ خانواده به دلیل نگرانی از بیماری کرونا و موضوع آموزش، دانش‌آموز خود را به مدرسه نفرستادند، اما اکنون در صورت تمایل خانواده‌ها یک فرصت و ساز و کار مناسب ایجاد شده تا دانش آموزان  بتوانند به تحصیل باز گردند.

او، ادامه داد: بخش دندانپزشکی و پزشک عمومی درمانگاه فرهنگیان جهرم فعال شده و خدمات خود را به صورت اقساط نیز انجام می‌دهد که آزمایشگاه این مرکز درمانی نیز به‌زودی فعال می شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.