روند توسعه فرودگاه جهرم مطلوب است

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: با توجه به صدور سند تک‌برگ اراضی فرودگاه جهرم و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی فرودگاه جهرم، روند توسعه فرودگاه جهرم مطلوب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا کریم آقائی گفت: با توجه به صدور سند تک‌برگ اراضی فرودگاه جهرم و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی فرودگاه جهرم، روند توسعه فرودگاه جهرم مطلوب است.

او افزود: پیش از این برای حدود ۵۰ هکتار از اراضی فرودگاه جهرم سند مالکیت صادر شده بود و با تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت عرصه و اماکن فرودگاهی، اداره حقوقی و بازرگانی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس و مدیریت فرودگاه جهرم، حدود ۷۰ هکتار از اراضی فرودگاه مذکور از مالکان و زارعان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال خریداری و متعاقباً سند تک برگ ثبتی آن به نام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اخذ شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: این اقدام برای تحقق قوانین و مقررات مرتبط با مستندسازی اموال دولتی و حفظ حقوق بیت‌المال و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت پذیرفته است.

او بیان کرد: همچنین معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی روز گذشته از روند اجرایی تکمیل ترمینال جدید و همچنین سطوح پروازی (باند و اپرون) فرودگاه جهرم، روند اجرا و پیشرفت پروژه تکمیل ترمینال و محوطه‌سازی بازدید و آن را مطلوب ارزیابی و بر سرعت بخشیدن در اجرای پروژه بر اساس زمان‌بندی تأکید کرد.

کریم آقائی درباره چگونگی روند اجرا، تکمیل پروژه و محوطه‌سازی ترمینال فرودگاه جهرم افزود: پروژه ترمینال فرودگاه جهرم با ۱۵۰۰ مترمربع دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و در حال حاضر برخی از تجهیزات ترمینالی تامین و مابقی نیز در مرحله خریداری قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تصریح کرد: پروژه محوطه‌سازی و ایجاد جاده دسترسی به اپرون به طور همزمان نیز در حال پیگیری است و با تداوم این روند و انجام تعهدات پیمانکار در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ها خواهیم بود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار