رشد چهار درصدی بارش‌های پاییزی لرستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: از ابتدای فصل پاییز تا به امروز در لرستان به طور میانگین شاهد بارش ۱۷۶ میلی متری بوده‌ایم که این میزان بارندگی نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته همچنین نسبت به آمار بلند مدت نیز شاهد رشد هفت درصدی بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،زینب اکبری،معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا صبح چهارشنبه شاهد پدیده جوی خاصی در لرستان نیستیم.

او بابیان اینکه طی روز‌های آینده شاهد کاهش دمای شبانه در استان هستیم، افزود: بر همین اساس در مناطق شمالی، شرقی و بخش از نقاط مرکزی لرستان شاهد پدیده یخبندان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد لرستان می‌شود که این سامانه تا روز جمعه در لرستان فعال است و بارش‌های خوبی را به همراه خواهد داشت.

اکبری با اشاره به اینکه از ابتدای فصل پاییز تا به امروز در لرستان به طور میانگین شاهد بارش ۱۷۶ میلیمتری بوده‌ایم، تصریح کرد: این میزان بارندگی نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته همچنین نسبت به آمار بلند مدت نیز شاهد رشد هفت درصدی بوده‌ایم.

‌او افزود: طی این مدت شهرستان دورود و الیگودز با بارش ۲۲۴ و ۹۶ میلی متری بیشترین بارندگی در میان شهرستان‌های استان داشته اند همچنین ایستگاه شول‌آباد با ثبت بارش ۲۸۸ میلیمتری بیشترین بارندگی در لرستان را داشته است.

لازم به ذکر است که طی این مدت میزان بارش در مرکز استان ۱۷۴ میلی متر بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.