پرستاران فراتر از وظیفه در مبارزه با بیماری کرونا برای سلامت مردم ایثار کردند

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت:پرستاران با ایثار و فداکاری در مبارزه با بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم، برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قدرت‌الله ولدی, معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر اظهار داشت: پرستاران و مجموعه کادر بهداشت و درمان در عرصه مقابله با ویروس کرونا فراتر از وظیفه خود برای سلامت مردم تلاش و ایثار کردند و این فداکاری، از جان گذشتگی و صبر آنان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

او درمراسم تجلیل از پرستاران شهرستان ملایر به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینت کبری (س) و روز پرستار افزود: بی‌تردید صبر، بردباری و شهامت حضرت زینب کبری (س)، الگویی راستین و الهام‌بخش برای جامعه تلاشگر پرستاری است.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: وجود تجهیزات و امکانات مورد نیاز در بیمارستان‌های ملایر، تدبیر به موقع، همراهی همیشگی مردم و اصناف، همراهی مجموعه دستگاه‌های اجرایی و البته تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمان و جامعه پرستاری موجب شد تا بتوانیم شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا را به خوبی پشت بگذاریم.

ولدی مجمع خیّران سلامت این شهرستان را بازویی توانمند برای بهره‌گیری از ظرفیت خیّران و کمک به کادر درمان برشمرد و بیان کرد: در این عرصه وظیفه داریم شرایط را به گونه‌ای برای پرستاران و کادر درمان مهیا کنیم تا با فراغ بال و آرامش بیشتری بتوانند به امر درمان بپردازند.

او با تاکید بر اینکه در این مدت همچنین تلاش کردیم امنیت را در کنار سلامت برای مجموعه کادر درمان و مردم مهیا کنیم تاکید کرد: در مسیر مقابله با ویروس کرونا تعداد زیادی از پرستاران و کادر پزشکی کشور به درجه رفیع شهادت رسیدند و تعدادی زیادی نیز درگیر بیماری کووید۱۹ شدند، اما برای حفظ جان مردم با وجود شرایط سخت، مجاهدت کردند.

 معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر یاد آور شد: دغدغه پرستاران و مجموعه کادر درمان همانند فرماندهان دوران دفاع مقدس است که علاوه بر جنگیدن در خط مقدم؛ دیگران را نیز به مبارزه دعوت کردند و در این عرصه خوش درخشیدند.

ولدی با قدردانی از تلاش‌های ارزنده پرستاران و مجموعه کادر درمان، از مردم خواست: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه، به کادر بهداشت و درمان نیز کمک کنند تا بتوانیم با موفقیت کرونا را ریشه‌کن کنیم.

او با بیان اینکه به واسطه همراهی خوب مردم، اصناف و کسبه و بازاریان در اجرای محدودیت‌ها، ملایر از شرایط قرمز خارج و به وضعیت نارنجی رسید گفت: در این ارتباط اصحاب رسانه دوشادوش ستاد مقابله با کرونا در شهرستان و تیم‌های بازرسی حضور دارند و با اطلاع‌رسانی درست، در زمینه اقناع‌سازی مردم خوب عمل کردند.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر همچنین به اعمال محدودیت‌های شب یلدا و اولویت قرار دادن اقناع‌سازی مردم اشاره و تاکید کرد: این شرایط شکننده است و از شهروندان انتظار داریم از دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی در شب یلدا پرهیز کنند تا با حمایت از کادر درمان و پرستاران، هر چه زودتر به شرایط زرد و سفید برسیم.

رسیدن به شرایط سفید کرونا با همراهی مردم محقق می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز وجود جامعه پرستاری را تکمیل‌کننده خدمات کادر پزشکی دانست و افزود: باید با جامعه پرستاری و کادر درمان حتی برای مدت کوتاهی زندگی کرد تا بتوان خدمات و زحمات آنان را به‌ویژه در شرایط حساسی همچون شیوع ویروس کرونا درک کرد.

او اظهار داشت: امیدواریم  روند کاهشی شیوع کرونا  با همراهی مردم تداوم یابد و به شرایط سفید برسیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری ملایر نیز مدافعان سلامت را به مدافعان حرم تشبیه کرد و گفت: در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا مدافعان سلامت با از خودگذشتگی و ایثار وارد میدان شدند و برای دفاع از سلامت و کیان کشور جانانه جنگیدند.

غلامرضا مباشری با قدردانی از مدیریت خوب فرماندار ویژه ملایر در کنترل و مقابله با ویروس کرونا و خروج از شرایط قرمز بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از کادر پرستاری این شهرستان به کووید۱۹ مبتلا شدند که ۱۰ درصد از مبتلایان این شهرستان را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه جامعه پرستاری ملایر در این مدت خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا به خوبی نگه‌داشت و برای سلامت مردم از جان مایه گذاشتند افزود: بیشتر افراد داوطلبانه در این عرصه حضور پیدا کردند و در کنار دیگر پرستاران و کادر درمان، موجب شدند در مقابل مردم روسفید باشیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری ملایر بهبودی بسیاری از مبتلایان و بازگشتن به آغوش خانواده را خوش‌ترین و فوت بیماران را از تلخ‌ترین خاطرات جامعه پرستاری ملایر در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: بهبودیافتگان این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است که این امر نشان از خدمات شبانه‌روزی کادر درمان و جامعه پرستاری است.

مباشری با بیان اینکه بیشتر پرستاران این شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهد، با قدردانی از صبر و شکیبایی خانواده‌های آنان گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ پرستار که شامل فوریت‌های پزشکی، خدمات پیش‌بیمارستانی، کادر اتاق عمل و بیهوشی نیز می‌شود، در این شهرستان شاغل هستند و با پرستاران بازنشسته به حدود یک‌هزار پرستار می‌رسد.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار با همکاری استانداری همدان، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی از ۴۰۰ پرستار در استان همدان به پاس تلاش و خدمات شبانه‌روزی آنان قدردانی که به همین مناسبت امروز /یکشنبه/ نیز از ۱۰ پرستار منتخب شهرستان ملایر تقدیر شد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار