آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ نیروگاه برق آبی جدید در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ نیروگاه برق آبی جدید در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات اجرایی ساخت ۵ نیروگاه برق آبی جدید در مازندران با ظرفیت مجموع ۷/۲۴ مگاوات و تولید ۳۴ گیگاوات انرژی در سال با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان آغاز شد.

او با اشاره به اهمیت نیروگاه‌های برق آبی در استان، افزود: مازندران به لحاظ برخورداری از رودخانه‌های متعدد و جریان آب مداوم و توپوگرافی مناسب و همچنین تاسیسات آبی از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه انرژی برق آبی به خصوص نیروگاه‌های برق آبی کوچک و متوسط برخوردار است.

یخکشی گفت:براساس برنامه ریزی دراز مدت این شرکت در نظر دارد ۷۵ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت کل ۵۰۰ مگاوات در استان را احداث کند.

او افزود: ۴ واحد نیروگاه برق آبی مقیاس کوچک با ظرفیت حدود ۲/۸ مگاوات و تولید انرژی ۱۶ گیگاوات ساعت در سال با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در پارسال با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت که نقش مهمی در تولید انرژی و ایجاد اشتغال داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: احداث ۲۲ واحد نیروگاه برق آبی نیز امسال در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۵ واحد به مرحله اجرا و ابلاغ قرارداد رسید و ۱۷ واحد دیگر با ظرفیت تولید انرژی ۱۲۷ گیگاوات ساعت در سال و سرمایه گذاری ۶۲۵ میلیارد تومان در مرحله انعقاد قرارداد و مذاکره برای واگذاری است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار