ابراز نگرانی فرانسه از نقض برجام از سوی ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از نقض توافق هسته‌ای ایران و به خطر افتادن منع اشاعه هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه از نقض توافق هسته‌ای ایران از سوی تهران ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: ما شاهد نقض توافق برجام از سوی ایران هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است. غنی سازی ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این اقدامات می‌تواند مزایای برجام از حیث منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای را تضعیف کند.

وی افزود: فرانسه همراه با شرکای اروپایی خود تاکید دارد ایران باید بدون تاخیر به تبعیت از مفاد برجام بازگردد و از انجام هر گونه اقدامی که می‌تواند موجب تضعیف حیات دراز مدت این توافق شود، اجتناب کند.

این مقام فرانسوی خاطر نشان کرد: ما از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به میز مذاکره استقبال می‌کنیم. این مسئله باید موجب پایبندی همه طرف‌ها به تعهداتشان در توافق هسته‌ای ایران باشد.

ابراز نگرانی فرانسه از کاهش تعهدات برجامی ایران در حالی صورت می‌گیرد که کشور‌های اروپایی از سال ۲۰۱۸ و خروج آمریکا از این توافق، تمامی تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را اجرایی کرده و هیچ کدام از منافع ایران از برجام را تامین نکردند. شرکت‌های فرانسوی همچون توتال و پژو نخستین شرکت‌های خارجی بودند که سریعاً از بازار ایران خارج شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منطقی
۱۲:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
مکرون تمام و جودت مکر و حیله و تزویر است ، راست می گویی که فعالیت های ایران باعث تضعیف می شود؟ تضعیف منع اشاعه تسلیحات هسته ای !!! مگر شما این راه را نرفته و اشاعه ندادیده اید ؟ مگر تا به حال ناظران سازمان ملل حرکتی مخالف از ایران گزارش کرده اند ؟ اگر شما به تعهدات خود عمل می کردید ایران به سطح 20 درصد می رفت؟شما فقط منافع خود را می بینید و دیگران باید چشم قربان گوی ارازلی چون شما ها باشند ؟ کجای اراجیف شما منطقی است؟ این باید های دستوریتان چرا به درد خودتان نمی خورد ؟ چرا خود را آمر جهان میدانید ؟ یک ذره شعور نشان میدهد که دوران باید نباید شما و شرکای مزخرفتان به پایان رسیده است . حالا از بایدن استقبال می کند به درک بکند یا نکند ، این که معلوم است سگ برا صاحب خودش دم تکان دهد. بایدن و آمریکا و شرکا اول باید بگویند که غلط کردند دوم صداقت خودش را ثابت کند و این زمان می خواهد ، سوم جبران همه بی تعهدی ها را بکند و اروپا را هم مجاب به رعایت عملی کلیت برجام کند ، در آخر دست از بهانه گیری های جدید بردارد، این شما یید که دور تا دور ایران را مین گذاری کرده اید و در خطر هستیم و شما ادعای خطر می کنید ؟ چشمهایتان را بشورید و عاقل باشید ، چرا جهان را فقط بر اساس قدرت خود می بینید و خود را شیر می داند و دیگران را خرگوشی که باید خورده شوند ؟ جهان از دید شما هنوز جنگل است؟ اما بدانید که اکنون شیر های بزرگ و عاقل آمده اند ، پس ما با عقل مراقب هستیم ، شما اگر خواسته هایتان بر اساس خطر بود به تعهد خود عمل می کردید نه این که هر روز یک بهانه و حماقت جدیددر بیارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
ای پدر سوخته ها شما داشته باشید ما نه اول تصویب برجام غربی ها با کنایه می خندیدند ایرانیهای مذاکره کنند متوجه نبودنند
آخرین اخبار