مدیر ارتباطات لرستان خبر داد؛

شناسایی ۵۱ نقطه کور ارتباطی در لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۵۱ نقطه کور ارتباطی محور‌های مواصلاتی و روستا‌های دورافتاده در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، شهاب حیدری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌شده و عملیات صورت گرفته توسط گروه‌های پایش و تخصصی این اداره کل، ۵۱ نقطه از جاده‌های مواصلاتی و روستا‌های دورافتاده و کم جمعیت استان که بدون پوشش بودند و یا وضعیت ارتباطی مناسبی نداشتند، شناسایی شده است.

حیدری اظهار داشت: به همین منظور اقدامات لازم جهت رفع این نقص و تحت پوشش قرار گرفتن این مناطق کور ارتباطی در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به تاکید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر کاهش شکاف دیجیتال در تمامی نقاط کشور تصریح کرد: مدارک و مستندات لازم برای رفع مشکلات آنتن‌دهی و پوشش ارتباطی این مناطق به وزارتخانه ارسال، موافقت اولیه دریافت، دستور لازم جهت همکاری سایر اپراتور‌ها به مراکز ابلاغ و شرکت مخابرات منطقه لرستان به عنوان پیمانکار این طرح انتخاب شده است.

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان افزود: باتوجه به اینکه دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات از اهداف مهم و با اولویت بالا برای وزارت ارتباطات است فناوری ۲۷ سایت استان ارتقا یافت که علاوه بر افزایش سطح کیفیت ارتباطی، آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه، ایجاد و پایدارسازی زیرساخت‌ها محقق شد.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستا‌ها و حدود ۹۹ درصد جاده‌های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
آنتن دهی دربیشتر نقاط بسیار ضعیفه. بعضی دانش آموزان در روستاها باید برن به ارتفاعات تا بتونن با معلم ارتباط برقرار کنن و برعکس . برخی هم که از ارتباط با این روش خسته شدن ، مدتی است که هیچ ارتباطی ندارن(دانش اموزان) در واقع درس را رها و ترک تحصیل کردن