پروژه فیبرنوری خرم‌آباد به پلدختر پایان یافت

سرپرست مخابرات منطقه لرستان گفت: مرحله دوم پروژه فیبر نوری خرم‌آباد به پلدختر تکمیل و این طرح اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  محمد قاسمی سرپرست مخابرات منطقه لرستان اظهار کرد: فیبر نوری شهرستان خرم آباد به پلدختر از پروژه‌های USO (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابرات روستایی و پیاده سازی دولت الکترونیک اجرا شده است.

او اظهار داشت: در این راستا با اجرای ۱۲ هزار و ۲۴۱ متر فیبر نوری از روستای احمدآباد تا روستای دهلیجٰ، مسیر انتقال مراکز مخابراتی و سایت‌های تلفن همراه اپراتور‌ها به شبکه فیبر نوری استان متصل شد.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: با اجرای این طرح، امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب برای ساکنان روستا‌های تحت پوشش مهیا شده است.

عملیات اجرایی فیبر نوری مسیر خرم آباد به پلدختر با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان و پوشش بیش از ۲۴۰ روستا تحت شبکه‌های پرسرعت اجرایی شده است.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستا‌ها و حدود ۹۹ درصد جاده‌های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

انتهای پیام/ر

 

 

برچسب ها: مخابرات ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.