حضور همدلانه جهادی ها در کمک رسانی به مردم

هیئت فاطمیون کوهچنار این روزها درعرصه های مختلف فعالیت دارد، آنها تولید محتوای رسانه ای می کنند، زندانی آزاد می کنند و در میدان مقابله با کرونا هم حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داستان از جایی شروع می‌شود که دو جوان پس از بازگشت از سوریه در سال ۹۴ هر سال برای پیاده روی اربعین و برپایی موکب به کربلا و دیدار امام حسین علیه السلام می‌روند اما وقتی در دو سال اخیر بر پایی موکب وسفر اربعین لغو می‌شود این دو جوان دلداده به اهل بیت (ع) تصمیم می‌گیرند جور دیگری عشقشان به سیدالشهدا را ادا کنند و این فکر اولین قدم برای همدلی به رنگ اربعین می‌شود.

 مسئول هیئت فاطمیون کوهچنار که در زمینه سازه‌های فلزی فعالیت می‌کند به همراه مجتبی میرزایی مسئول رسانه‌ای هیئت که در عسلویه مشغول کار است با راه اندازی کانال روشنگری و فعالیت جهادی و هیأتی به نیت یاری مردم قدم در مسیری گذاشتند که همچنان ادامه دارد.

افشین شهریاری مسئول هیئت فاطمیون،گفت: هیأت فاطمیون کوهچنار سال‌ها است که  فعالیت می کند و هرساله به اتفاق دوستان و همشهریان در ایام اربعین به کربلا می‌رفتیم و دو سال اخیر موکب می‌زدیم.

او، با اشاره به پیشینه فعالیت هیأت فاطمیون، بیان کرد: بعداز سال ۹۴ که به همراه دوست و برادر عزیز مجتبی میرزایی ازسوریه برگشتیم کارهای جهادی هیئت را سرعت بخشیدیم و سعی کردیم در زمینه‌های دیگر هم تا جایی که در توانمان هست فعالیت کنیم.

شهریاری، با تاکید بر اینکه هر ساله با انتشار فراخوان از دوستان و اطرافیان به خصوص بچه‌های هیئت هزینه سفرکربلا را برای کسانی که استطاعت مالی نداشتند را فراهم  می شد تصریح کرد: بسیاری عشق داشتند به کربلا بروند اما هزینه رفتن نداشتند و با کمک خیرین این کار را انجام می‌دادیم اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و به عشق این سفر معنوی فراخوان دادیم و نیت کردیم که هزینه را صرف آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد کنیم.

مسئول هیئت فاطمیون کوهچنار، با اشاره به آزادسازی ۷ زندانی دربند، ادامه داد: ۶ نفر به دلیل جرایم مالی در زندان حضور داشتند که با مشارکت مردم و نیت سیدالشهدا علیه السلام به آغوش و کانون گرم خانواده و خانه برگشتند.

او، افزود: با همت مخاطبان کانال روشنگری، خیران و همکاری مسئولان اداره زندان شهرستان کازرون موجبات آزادی یک مادر زندانی را که مبلغ بدهکاری او ۳۰ میلیون تومان بود وحدود چهار سال در زندان بود، فراهم شد.

شهریاری، با بیان اینکه این خانم دارای سه فرزند هستند که پس از رفتن به زندان، یک فرزندش از سوی خانواده پدری اش  و یکی نزد خانواده شوهرش و دیگری نیز در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شدند،اضافه کرد: این مادر دردمند در شرایط روحی بدی قرار داشت حتی به دلیل اقدام به خودکشی در چند نوبت در مرکز نگهداری بیماران ابن سینا بستری شده شده بود که آزاد سازی این مادر با مشارکت خیران یکی از بهترین اتفاقات در طرح همدلی به رنگ اربعین بود.

ارتقای سواد رسانه‌ای و مقابله با تهاجم رسانه‌ای سر لوحه فعالیت کانال روشنگری است

مسئول هیئت فاطمیون کوچنار، با تاکید بر اینکه هدف اصلی این این تشکل فعالیت‌های مردمی و جهادی بوده است، اظهار کرد: با توجه به نیازی که در زمینه مقابله با تهاجم رسانه‌ای و همچنین ارتقای سطح سواد رسانه‌ای احساس می‌شد پس از مطالعات و تحقیقات مختلف تلاش شد با ایجاد یک فضای رسانه‌ای در این زمینه انجام وظیفه کنیم.

او، در خصوص فعالیت رسانه‌ای کانال روشنگری گفت: با تأسیس کانال مجازی روشنگری و استفاده از اهل قلم در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردیم و تلاش شد علاوه بر تولید محتوا و ارائه تحلیل‌های خبری و تخصصی در این زمینه فعالیت کنیم که مسئولیت آن را مجتبی میرزایی بر عهده دارد.

شهریاری با اشاره به وجود کانال‌ها و صفحات مجازی مختلف که در این زمینه فعالیت بسیاری دارند،بیان کرد: ما با توجه به روحیه بسیجی و هیأتی که داشتیم تصمیم گرفتیم علاوه بر این بخش بصورت جهادی و عملی فعالیت مردمی خود را ادامه دهیم.

او، با یادآوری فعالیت‌های گذشته این هیأت تصریح کرد: در زمان زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان با گروه‌های مختلف و در زمان‌های ده روزه به فعالیت جهادی پرداختیم.

مسئول هیئت فاطمیون کوهچنار، در خصوص شبکه مجازی روشنگری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۱ گروه متشکل از ۲۵۷ عضو در هر گروه فعالیت دارند.

 شهریاری، در خصوص مخاطبان شبکه‌های مجازی روشنگری، افزود: نکته قابل تأمل این است که از نخستین روزهای فعالیت متوجه شدیم بسیاری از افرادی که به ما پیوستند و حتی در خارج از کشور حضور دارند و با علاقه وصف ناپذیری از ایران، محور مقاومت و نظام اسلامی صحبت می‌کنند و بسیاری از فعالیت‌های جهادی با مشارکت مخاطبان و خیرانی انجام می‌شود که سال ها است دور از وطن هستند.

همدلی مومنانه مردم در مسیر حل مشکلات

او، با اشاره به دیگر فعالیت‌های جهادی فاطمیون کوهچنار،گفت: در محدوده کازرون و شهرستان کوه چنار در هر زمینه‌ای که بتوانیم فعالیت می‌کنیم و با توجه به گستردگی اعضا شبکه مجازی روشنگری و حضور خیران در هر نقطه‌ای که نیاز به کمک باشد حضور پیدا می‌کنیم.

 این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه به دلیل گستردگی و حضور اعضا از تمام کشور موفق شده اند در مناطق مختلف فعالیت کنند، بیان کرد: در ایام غدیر با توجه به روایات تصمیم گرفته شد در زمینه اطعام فعالیت کنیم  که حدود ۱۲ میلیون تومان مبلغ جمع آوری شده از  سوی خیران صرف خرید اقلام ضروری شد و حتی بسیاری از مخاطبان ما که بیشتر زنان سرپرست خانوار بوده اند مشکلات خود را مطرح و مبالغ مختلفی  به صورت نقدی به این خانواده‌ها اهدا شد.

عضو هیأت فاطمیون کوهچنار با اشاره به اینکه مهم‌ترین اصل توجه به مردم و حضور همدلانه مردم است، تصریح کرد: بسیاری از پیام‌های دریافتی حاکی از مشکلات مردم است که گاهی با یک کمک کوچک رفع می‌شود، و با همکاری دوستان بسیجی که با ما در این مسیر همکاری می‌کنند در زمینه کمک به خانواده‌های بی سرپرست و یا بد سرپرست و فعالیت‌های عمرانی، تعمیرات، کمک هزینه فعالیت می‌کنیم.

کرونا  مسیر فعالیت‌های جهادی را متفاوت کرد

او، ادامه داد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا  بچه‌های هیأت با حضور در ستاد مبارزه با کرونا به ساخت کلیپ‌های آموزشی و تولید محتوای آموزشی پرداختند و در مرحله بعد با جمع آوری ۱۵ میلیون تومان کمک خیران و خرید پارچه سلولوزی از ابرقو یزد با همت زنان بسیجی و اهالی محل در ۱۲ نقطه با چرخ خیاطی‌های شخصی مردمی و به صورت رایگان اقدام به تهیه و توزیع ماسک مناسب شد.

مسئول هیئت فاطمیون کوهچنار،افزود: ضدعفونی معابر، کوچه‌ها و محله‌ها با مشارکت جوانان هیئت از دیگر فعالیت‌ها در دوران کرونا  بود.

شهریاری،  در خصوص حمایت ارگان‌ها و نهادهای رسمی گفت: هیأت فاطمیون و گروه جهادی ما تا کنون هیچ حمایتی دریافت نکرده و حتی هیچ یادی هم از فعالیت این گروه نشده است، اضافه کرد: به جز امام جمعه شهرستان کوهچنار که در دوران کرونا با مشاهده فعالیت‌ها از کمک‌های جهادی فاطمیون تقدیر کردند و حمایت سردار معین زاده که در زمینه تهیه محلول ضدعفونی و لباس مشارکت داشتند تا کنون تمام فعالیت‌ها بر دوش مردم بوده است.

او، اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در این تشکل حضور دارند تنها به عشق حل مشکلات مردم وارد میدان شده‌اند چرا که خودشان هم از بدنه مردم هستند و مشکلات را با پوست و گوشت احساس کرده‌اند.

 در اقصی نقاط استان فارس جوانان جهادی در میدان فعالیت حاضر هستند و متناسب با نیازهای جامعه به فعالیت می‌پردازند زیرا  عشق آن ها به کمک‌های انسان دوستانه باعث شده که در این مسیر سخت هیچگاه سست نشوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار