وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

تشکیل صندوق حوادث آغاز رهایی دولت از بلایای طبیعی

دژپسند گفت: تشکیل صندوق حوادث آغاز رهایی دولت از حوادث طبیعی است و مجلس وظیفه دارد فعالیت این صندوق را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: وقتی صنعت بیمه در معرض توجه قرار می‌گیرد، متوجه می شویم که نگاه به صنعت بیمه نگاهی پویا و فراگیر نیست.

وی ادامه داد: صنعت بیمه، یک صنعت ایستا نیست و می‌تواند متناسب با تحولات بر ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، محیطی و انسانی در رشته‌های بیمه‌ای فعالیت کند.

این مقام مسئول ادامه داد: به صنعت بیمه اجازه دادیم که از ۳درصد بودجه برای تأمین مالی مقابله با این ویروس استفاده کند. اگر در همه جوامع واحد‌های مسکونی، اقتصادی و تجاری متناسب با خطرات و حوادث بیمه می‌شدند، این نگرانی‌های حال بی معنی بود.

دژپسند بیان کرد: صنعت بیمه به این موضوع بی توجه نبود، بلکه از دهه ۸۰ موضوع صندوق بیمه حوادث مورد بحث قرار گرفت. این مسئله تاکنون در مجلس بوده و در آذر امسال به تصویب رسید. این مسئله در سال ۹۸ مطرح شد و اگر تاکنون به آن توجه می‌شد، با چنان مشکلاتی مواجه نبودیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: تشکیل صندوق حوادث آغاز رهایی دولت از این حوادث است و مجلس وظیفه دارد فعالیت این صندوق را پیگیری کند.

او ادامه داد: اگر این ویروس به صورت گسترده و عمیق جامعه و اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده؛ بنابراین در ابتدای راه به واسطه‌ تعریفی از رشته فعالیت‌های بیمه‌ای دولت‌ها به صنعت بیمه ورود پیدا کرده است.

این مقام مسئول گفت: اگر صنعت بیمه آمادگی کامل را داشت، می‌توانست با اتخاذ تدابیر، حضور دولت‌ها را به حداقل برساند. مواجه شدن کشور با حوادث طبیعی، خسارت‌های بسیاری بر کشور بر جای می‌گذارد. این اتفاق موجب آسودگی خاطر فردی، محلی، قشری و طبقاتی می‌شود.

دژپسند تصریح کرد: باید بدانیم ضریب نفوذ صنعت بیمه کشور، فقط با اقدامات متولیان صنعت بیمه افزایش پیدا نمی‌کند. بلکه متولیان باید رشته فعالیت‌های جدید را تعریف کنند. از آن طرف ابزارها، ساختار‌ها و محیط هم باید برای تعامل دو جانبه فراهم شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: اگر به صنعت بیمه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که خدمات صنعت بیمه، نوع خدمت خصوصی است. به صورتی که تخصیص پذیر و هم رقابت پذیر است؛ بنابراین این سوال پیش می‌آید که چرا دولت باید در صنعت بیمه دخالت کند. اما اگر جلوتر برویم متوجه می‌شویم که درست است که این دو خدمت ویژگی خصوصی است، اما چون عمل آن مربوط به جامعه هدف است، این قانون اجباری می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیاز است که دولت صندوق بلایای طبیعی را برای مدتی حمایت کند تا در دوره کوتاه مدت برای مردم جا بیفتد. برخی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ برای راه افتادن در بین مردم از ابزار قیمتی استفاده می‌کنند. با کاهش هزینه و کارآمدسازی شرکت‌های بیمه‌ای می‌توان اتکا به دولت را در صنعت بیمه کاهش داد.

او ادامه داد: صنعت بیمه باید یک اراده آهنین در هوشمندسازی خود داشته باشد. صنعت بیمه اگر بتواند مراحل تکامل را از بیمه، دیجیتال، هوشمند طی کند، می‌تواند از بسیاری هزینه‌هایی که در حال حاضر این صنعت را آزار می‌دهد، رهایی پیدا کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: زمانی یک شرکت بیمه موفق می‌شود که بتواند با استفاده از نوسازی و هوشمندسازی تخصیص بهینه منابع حاصله به منابعی برسد که بتواند مشتری را راضی کند. این مسئله یک ضرورت درون صنعتی است. در ضرورت درون صنعتی منابع به سویی می‌رود که بیشترین سود به دست آید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: اگر بتوانیم تعریفی از رشد فعالیت‌های جدید بیمه‌ای در نظر بگیریم، با هوشمند‌سازی صنعت بیمه و توسعه خدمات کمک کرده‌ایم تا با ایفای نقش صنعت بیمه در تأمین اقتصاد گام‌های بزرگی در صنعت بیمه برداریم.

دژپسند در پایان تصریح کرد: بنابراین باید الزامات افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران به صورت علمی در مقیاس مقالات علمی در بیاوریم. در این بین باید ببینیم دولت و بخش خصوصی چه کارکردی می‌توانند داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر اقتصاد ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
نظام مهندسی ساختمان و شهرداری وظیفه دارند فعالیت این صندوق را پیگیری کنند.
آخرین اخبار