آیت الله سبحانی:

آیت الله یزدی(ره) به دنبال رضای خدا بود

آیت الله سبحانی از مراجع معظم تقلید با صدور پیامی ارتحال آیت الله محمد یزدی عضو فقید خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متن پیام تسلیت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پی درگذشت آیت الله  محمد یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شرح است:

 درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر، مجاهد مخلص حضرت آیت الله شیخ محمد یزدی (ره) را به علما و حوزه‌های علمیه و خاندان محترم و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم. 

فقید سعید، در طول زندگی در خدمت اسلام و انقلاب بود و در هر مقامی که بود به دنبال رضای خدا بود.

در دوران نگارش قانون اساسی، اخلاص و واقع گرایی او ملموس بود.

 از خداوند متعال برای ایشان علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل خواستاریم. عاش سعیدا و مات سعیدا"

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه  در ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت.

او از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت‌الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتاب‌ها و مقالات بسیاری ازجمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت‌الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار