بازگشت همه به سوی اوست؛

پیام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

جمعی از شخصیت‌های استانی درگذشت آیت الله یزدی رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در پی درگذشت  آیت الله یزدی ،عضو فقید خبرگان رهبری و رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعی از مسئولان استانی با صدور پیام‌هایی جداگانه ضمن عرض تسلیت، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت کردند.

پیام تسلیت تولیت حرم حضرت معصومه(س)

 تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صدور ارزش‌های اسلامی و به ویژه عمود خیمه نظام اسلامی یعنی اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و شخص ولی فقیه را از ویژگی های آیت الله محمد یزدی برشمرده است.

در پیام حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی، آمده است: خبر ارتحال آیت الله شیخ محمد یزدی رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم مؤمن و شریف قم در مجلس خبرگان رهبری پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

پبام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

 این عالم ربانی و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره)و رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیشتازان نهضت اسلامی بودند که درمسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست دادگاه انقلاب قم، ریاست دفتر امام خمینی قدس سره در قم، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی مجلس، عضویت در خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی و امامت جمعه تهران به نظام اسلامی و مردم شریف خدمت کردند.

 این عالم مبارز، برجسته و خستگی ناپذیر و محقق علوم اسلامی افتخار شاگردی آیات عظام بروجردی، امام خمینی، اراکی، محقق داماد را در پرونده عملی خود دارند. فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیت شاگردان فراوان و تألیف و نگاشتن ده ها اثر با موضوع قرآن، حدیث اهل بیت (ع)، فقه، اصول، تاریخ و سیره معصومین (ع) از دیگر امتیازهای این عالم فرزانه است. ایشان یکی از استوانه‌ها و مدافعان همیشگی ارزش‌های اسلامی و به ویژه عمود خیمه نظام اسلامی یعنی اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و شخص ولی فقیه بود.

پیام تسلیت تولیت مسجد مقدس جمکران 

 متن پیام حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَایَسُدُّهَاشَیْءٌ

رحلت فقیه وارسته ، عالم پارساو انقلابی، مجاهد خستگی‌ناپذیر دوران مبارزه و یاور مخلص و شجاع امامین انقلاب، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رضوان الله تعالی علیه خسارتی بزرگ برای حوزه های علمیه و جبهه انقلاب اسلامی است.

پیام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

ثبات قدم، حساسیت فوق العاده ، اهتمام بدور از هرگونه عافیت طلبی برای پیشبرد اهداف انقلاب و دفاع شجاعانه از آرمانهای اسلام ناب در برابر کج رویها و کج اندیشیها، از ایشان چهره ای ممتاز در میان علمای پیشتاز نهضت امام خمینی (ره) ساخته بود.

فقدان این سرمایه گرانقدر و چهره ماندگار انقلاب را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، حوزه های علمیه، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف این عالم پرهیزکار تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با مقربان درگاه الهی را مسئلت دارم.

پیام تسلیت مدیرحوزه‌های علمیه

در پیام تسلیت آیت الله اعرافی آمده است:خبرارتحال فقیه مجاهد و اندیشمند شجاع مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی قدس الله نفسه الزکیه برای حوزه‌های علمیه به حوزه علمیه قم و همه علاقمندان به اسلام و انقلاب اسلامی سنگین و مایه تأسف شدید شد.

آن فقید سعید چهره تابناکی بود که در سال‌های ممتد ازپشتوانه‌های استوار انقلاب اسلامی و ازیاران فداکار امام خمینی ره و رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی بشمار می‌آمد و جانفشانی و فداکاری و پیشگامی ایشان از آغاز نهضت اسلامی و خدمات ارزنده آن عالم فرزانه به اسلام و انقلاب و مردم شریف ایران وقم در مسند‌های گوناگون حوزوی، علمی، فرهنگی، تقنینی و قضائی و در جایگاه‌های مهم شورای نگهبان و ریاست مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه‌های علمیه، ماندگار و فراموش ناشدنی است.

پبام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

فضیلت‌های اخلاقی و روح انقلابی و بصیرت سیاسی و تلاش اجتماعی ایشان برای همگان به ویژه طلاب و فضلای حوزه درس آموز و الهام بخش خواهد بود.

فقدان آن دانشمند پارسا و با اخلاص را به مقام معظم رهبری مد ظله العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران و قم و بیت شریف ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات، رضوان الهی و حشر با اولیای الهی و شهدای سرافراز را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم

 پیام تسلیت دکتر قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت ارتحال آیت الله یزدی بدین شرح می‌باشد.

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت حضرت آیت الله یزدی، رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از علمای برجسته و صاحب اندیشه موجب، تاسف و تاثر شدید شد و ارتحال این عالم ربانی ثلمه‌ای جبران ناپذیر بر حوزه‌های علمیه است.

ایشان یار وفادار امام و انقلاب بودند و در مسئولیت‌های مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون لحظه‌ای از مجاهدت و ایثار دست برنداشتند.

پبام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

مرحوم آیت الله یزدی پیش از انقلاب نیز کوشیدند با تلاش‌های گسترده سقوط رژیم ستم شاهی رقم بخورد و از مبارزان راستین انقلاب اسلامی بودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به همگان به ویژه فرزند برومند ایشان، برای آن مرحوم مغفور علو درجات را از خداوند متعال خواستارم.

پیام تسلیت نماینده مردم قم در مجلس

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی، آورده است: ارتحال ملکوتی فقیه بصیر، مجاهد نستوه، یار دیرین امامین انقلاب اسلامی حضرت آیه الله محمد یزدی را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و عموم فرهیختگان و ملت شریف و انقلابی بویژه مردم عزیز و  ولایت مدار قم تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.


این پیام حاکی است: این عالم فرهیخته که قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ملجاء و محور وحدت و هدایت نیروهای ارزشی و انقلابی بودند.

پبام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی


پیام ادامه داده است: حضرت آیت الله یزدی اعلی الله مقامه الشریف تا آخرین روزهای حیات مبارک و زندگی عجین با فراز ونشیب های سخت انقلاب، سدی مستحکم در مقابل همه تهاجمات سهمگین و پشتوانه ای مطمئن برای انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی بودند. خداوند کریم و رحیم درجاتش را متعالی و به فرزندان مکرم و خانواده و بازماندگان معظم صبر جزیل و اجر عظیم مرحمت فرماید. روانشان شاد راهشان پررهرو باد.

پیام تسلیت استاندار قم

بهرام سرمست استاندار قم نیز با صدور پیامی به مناسبت ارتحال این عالم ربانی تاکید کرده است: ارتحال عالم جلیل القدرحضرت آیت الله حاج محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین و نماینده مردم شریف قم در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

در ادامه پیام آمده است: آن فقیه وارسته علاوه بر حضور در عرصه های علمی و دینی در عرصه سیاسی نیز جزء همراهان و یاران امام عزیز در نهضت عظیم اسلامی به شمار می آمدند. ایشان‌ پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ نیز در مناصب و مسئولیت‌های مهم‌ گوناگون‌ اجرایی و انقلابی از جمله ریاست قوه قضائیه و مجلس خبرگان رهبری به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخته و منشاء خدمات ماندگار در این عرصه‌ها بودند.

پبام تسلیت شخصیت‌های کشوری و استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

در پیام استاندار قم تاکید شده است: اینجانب ضایعه درگذشت این عالم فرزانه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع اعظام تقلید، حوزه های معزز علمیه، بیت شریف آن بزرگوار و اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری تسلیت گفته و علو درجات و شادی روح آن فقیه عالیقدر را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت شهردار قم

متن پیام تسلیت شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لا یسدّها شیء إلى یوم القیامه

ضایعه ارتحال جانسوز عالم ربّانی، فرهیخته گرانسنگ «حضرت آیت‌الله محمد یزدی رضوان الله تعالی علیه» ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین موجب تاثر و تأسف همه دوستداران علوم دینی، فرهنگ شیعی و انقلاب اسلامی گردید.

پبام تسلیت شخصیت‌های کشوری و استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

اینجانب عروج ملکوتی این عالم ربانی که از شخصیت‌های الگو، کم نظیر، معتمد امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و خستگی ناپذیری، شجاعت، نخبه‌پروری، تالیفات متعدد و بیش از هفت دهه مجاهدت علمی، انقلابی، سیاسی و فرهنگی پیوست عمر با برکت خدمت‌شان در کسوت‌های مختلف همچون ریاست و عضویت مجلس خبرگان رهبری، ریاست قوه قضائیه، عضویت شورای نگهبان، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه‌های علمیه بود را به ساحت قدسی، ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه شیعه، مردم بصیر قم، شاگردان و ارادتمندان و همچنین بیت شریف آن فقیه والامقام تسلیت عرض می‌نمایم.

پیام تسلیت آیت الله هادوی تهرانی

آیت الله مهدی هادوی تهرانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز با صدور پیامی درگذشت آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

پبام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

در پیام او آمده است: ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رحمة الله علیه که شخصیتی با سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی است را به حضور مقام معظم رهبری و فقهای شورای نگهبان قانون اساسی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دوستداران و خانواده ایشان به ویژه آقازاده ها تسلیت عرض می کنم و برای ایشان عفو و رحمت الهی و برای تمام بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با صدور پیامی درگذشت این عالم و خادم برجسته انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.


در این پیام آمده است: درگذشت فقیه مبارز و یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت‌الله یزدی مایه تأسف و تأثر این‌جانب گردید. سال‌ها مجاهدت در انقلاب، و قبول مسئولیت‌های بالا در نظام جمهوری اسلامی و نیز مناصب عالی حوزوی، ایشان را به یکی از چهره‌های ماندگار انقلاب و روحانیت تبدیل کرده است.

پبام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی


پیام افزوده است: نقش‌آفرینی ایشان در دوران خفقان پهلوی و حمایت ایشان از نهضت امام خمینی(ره) در دوران عسرت و غربت، هرگز از یادها نخواهد رفت؛ هم‌چنان‌که وفاداری ایشان به امام و رهبری در همه مراحل، و بهره‌برداری نکردن از امکانات در دو دوره تصدی قوه قضائیه، ذخیره ایشان در روز واپسین خواهد بود، ان شاء الله تعالی.


رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پیام خود تاکید کرده است: اینجانب که به چندین دهه آشنایی، هم‌نشینی و تعامل با ایشان، مفتخر و مبتهج بوده و در درس‌های اخلاق ایشان از قبل از انقلاب حضور داشته‌ام، درگذشت ایشان را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، جامعه مدرسین و فرزندان مکرم‌شان تسلیت می‌گویم و غفران و رضوان الهی، و نیز بالاترین درجات بهشت برین را برای ایشان از خدای بزرگ مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت رئیس جامعه المصطفی العالمیه

 

علی عباسی

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی به مناسبت ارتحال آیت الله یزدی به این شرح است:

اذا مات‌العالم الفقیه ثلم فی‌الاسلام ثلمة لایسدها شیء

ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله یزدی موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

این عالم مبارز و انقلابی از چهره‌های مؤثر انقلاب اسلامی و حوزه علمیه و از یاران صدیق امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بود و در تمام عمر شریف خود در مسیر دفاع از انقلاب و نظام اسلامی ثابت‌قدم ماند.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به حضرت بقیةالله‌الاعظم«ارواحنا فداه»، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم فرزانه و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری قم

در پیام حجت الاسلام والمسلمین علیرضا مظفری آمده است: رحلت عالم مبارز و مجاهد خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی «رحمه الله علیه» عضو مؤثر ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این فقیه انقلابی که از پیشگامان نهضت اسلامی علیه رژیم ستمشاهی و یار صدیق بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و در راه مبارزه با طاغوت متحمل زندان، شکنجه و تبعید گردید در عمر پربرکت خویش علاوه بر داشتن مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون ریاست قوه قضائیه، عضویت و ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و امامت جمعه تهران، منشاء خدمات برجسته‌ای بودند دارای تألیفات گرانقدر و تربیت کننده شاگردان مبرزی در حوزه علمیه قم نیز بودند و کارنامه ارزشمند و پرافتخاری از خویش برجای گذاشتند که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

پیام تسلیت شخصیت‌های استانی درپی درگذشت آیت الله یزدی

اینجانب این ضایعه بزرگ را محضر حضرت، ولی عصر (اروحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم و آقازاده‌های آن عالم وارسته تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن مرحوم، علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (علیهم السلام) و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.

پیام تسلیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم 



متن پیام تسلیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم به مناسبت ارتحال آیت الله محمد یزدی به این شرح می‌باشد:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم ربانی، یار وفادار و دیرین بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و مبارز ثابت قدم انقلاب و همراه رهبر معظم انقلاب، موجب تألم و تاثر دوستداران نظام و انقلاب گردید.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله یزدی (قدس سره) را به محضر مبارک حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و بیت معزز، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای آن عالم جلیل القدر غفران و رحمت واسعه‌ی الهی را مسئلت دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.