هیلاری کلینتون:

جمهوری خواه حامی ادعای تقلب در انتخابات، جایگاه معتبری ندارد

وزیر امورخارجه سابق آمریکا گفت هر قانونگذار جمهوری خواهی که ادعای مضحک ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات را بپذیرد، فاقد جایگاه معتبر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، از روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین برنده خواندن جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها از سوی رسانه‌ها، دونالد ترامپ از پذیرفتن شکست امتناع ورزیده و  تصمیم گرفت با نتایج در سیستم حقوقی مبارزه کند.

هیلاری کلینتون که پیش از این دو تلاش ناموفق برای ورود به کاخ سفید در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ برای ریاست جمهوری داشته است، روز پنجشنبه اظهار کرد هر نماینده جمهوری‌خواهی که ادعای تقلب در رأی‌گیری را دارد، جایگاه معتبری ندارد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با ابراز نارضایتی از اعضای منتخب GOP، در پیامی توئیتری، تاکید کرد هیچ رقابت تنگاتنگی در انتخابات وجود نداشت. هیچ شواهدی دال بر کلاهبرداری نیز به دست نیامد. ایالت‌ها نتایج را تأیید کرده‌اند. با این حال ترامپ همچنان به تلاش برای لغو انتخابات به قیمت دموکراسی ما ادامه می‌دهد.

علی‌رغم اینکه ترامپ مجوز را برای انتقال قدرت به بایدن صادر کرده است؛ هنوز بر این باور است که حق دوره دوم ریاست جمهوری از او دزدیده شده است.

دادخواست پکستون، دادستان تگزاس که در بسیاری از دادگاه‌های آمریکا رد شده است ادعا می‌کند که جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین قوانین انتخابات خود را قبل از رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تغییر داده‌اند تا تقلب گسترده‌ای در انتخابات شکل دهند و نتیجه اصلی انتخابات را اعلام نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار