بهشت پرندگان ایران میزبان ۲۵ هزار بال پرنده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب بین المللی کانی برازان اکنون میزبان بیش از ۲۵ هزار بال انواع پرندگان مهاجر پاییزی آبزی و کنارآبزی است.

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هم اکنون بیش از ۲۵ هزار بال انواع پرندگان مهاجر پاییزی آبزی و کنارآبزی در تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان حضور دارند.

سخنور افزود: این پرندگان شامل "خوتکا"، "غاز خاکستری"، انواع "مرغابی" و "اردک"، "فلامینگو"، "باکلان کوچک"، "پلیکان سفید"، "چوب پا"، "پرستوی دریایی"، "کشیم بزرگ"، "غاز پیشانی سفید"، "سیلوش"، "آووست"، "خروس کولی"، "حواصیل"، "تنجه" و گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض از جمله اردک "سرسفید" و اردک "مرمری" هستند.

او اضافه کرد: مدت حضور پرندگان مهاجر در تالاب کانی برازان متفاوت است و برخی از گونه‌های پرندگان زودتر و برخی دیگر دیرتر این تالاب را ترک کرده و بعضی نیز زمستان خود را در دیگر تالاب‌های منطقه سپری می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: در کانی‌برازان تاکنون ۴۵ گونه گیاهی از ۳۵ جنس و ۱۷ خانواده شناسایی شده است که این گیاهان ۲۱ جامعه گیاهی را تشکیل می‌دهد و بیشتر گونه‌های شناسایی شده از خانواده اسفناج Chenopodiaceae و گندمیان Graminae بوده و گونه‌های شناسایی شده در داخل تالاب نیز شامل نی، بوریا، جگن و گز است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.