غربالگری ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان

سه ‌هزار و ۸۰۰ نفر در محله‌های شهری و روستایی استان سمنان تاکنون با کمک نیرو‌های جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی از لحاظ ابتلا به کرونا غربالگری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت : طرح غربالگری از لحاظ شیوع کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در ۱۵۰ محله شهری و روستایی استان در حال اجراست.

بینایی افزود : ‌هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان غربالگری شدند که از این تعداد ۴۰ درصد شامل ۶۰۰ نفر به عنوان مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

او ادامه داد: برای ۹۹ درصد افراد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان با استراحت در خانه برای درمان اقدام شد و تنها یک درصد به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.

بینایی هم چنین از بیماریابی محله ای در شرق استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود نیز در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند.

او افزود: براساس گزارش‌ها ۶۳.۵ درصد جمعیت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.

بینایی گفت: تست ۴۹.۵ درصد افراد غربالگری شده از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی مثبت شد که از این تعداد ۲۳.۵ درصد بستری شدند و برای ۷۵.۵ درصد با استراحت در خانه و شرایط قرنطینه‌ای برای درمان اقدام شد.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.