امام جمعه بوشهر:

مدیریت پیشگیرانه را در وقوع سیلاب مقصر بدانیم

امام جمعه بوشهر گفت: اگر در جایی سیل بیاید بیش طبیعت، باید مدیریت پیشگیرانه را مقصر بدانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  در پی حادثه سیل اخیر در استان بوشهر جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوشهر برگزار شد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این جلسه با تشکر از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد احسان و بنیاد برکت در استان گفت: ایران با توجه به شرایط جغرافیایی، در زمینه آسیب‌های طبیعی، سرزمینی پرخطر تلقی می‌شود به همین علت مدیریت حوادث غیرمترقبه و طبیعی یک کار راهبردی در کشور است.

او با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی پیشگیرانه، استان بوشهر را از جمله استان‌هایی عنوان کرد که همواره در معرض سیل قرار دارد، افزود: اگر در جایی سیل بیاید بیش از آنکه طبیعت را مقصر بدانیم باید مدیریت پیشگیرانه از این دست حوادث را مقصر بدانیم.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر سیل اخیر در استان به ویژه شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه را زنگ خطری برای استان عنوان کرد و ادامه داد: لازم است با سرعت این مشکلات به وجود آمده حل شود و این کار می‌تواند مرهمی باشد بر آلام عزیزانی که در این حادثه دچار آسیب شده‌اند.

صفایی بوشهری بیان کرد: در صورت رعایت نکردن مسائل مربوط به پیشگیری، هزینه‌ای که باید برای کمک به مردم صورت گیرد، صرف آسیب‌ها می‌شود که با پیشگیری از این دست حوادث، بسیاری از این مخارج صرفه جویی می‌شود.

او پیشنهاد کرد که مسئولان مربوط با محوریت گروه‌های جهادی، برنامه پیشگیرانه داشته باشند و گروه‌های جهادی قبل از فصل بارندگی، شرایط را بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: هنگام حوادث نهاد‌های مختلفی در عرصه مدیریت بحران وارد می‌شوند و تلاش‌هایی نیز انجام می‌دهند که اگر این‌ها در کنار هم قرار گیرند و سازماندهی صورت گیرد هم منابع کمتری هزینه می‌شود و هم خدمات بهتری انجام می‌گیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به محرومیت‌های موجود در برخی نقاط استان بوشهر عنوان کرد: نهاد‌های انقلابی لازم است با یک سرمایه گذاری اشتغال زا و ثروت آفرین، مشکلات این افراد از جمله مشکل اشتغال آن‌ها را حل کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.