گفتگوی وزیر خارجه کره جنوبی و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و کانگ کیونگ-وا در حاشیه کنفرانس منامه با یکدیگر درباره مسائل منطقه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سایت رسمی شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که «نایف فلاح مبارک الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با «کانگ کیونگ-وا»، وزیر خارجه کره جنوبی در جریان مشارکت در شانزدهمین دور کنفرانس سالانه «گفتگوی منامه» رایزنی کرد.

در این گفتگو دو طرف در خصوص راه‌های تقویت روابط دوجانبه و همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و وزیر خارجه کره جنوبی همچنین شماری از پرونده‌های منطقه‌ای را بررسی کردند.

الحجرف در سخنانی که طی این کنفراس داشت بر حل مشکلات میان کشور‌های عربی و پایبندی به صلح عربی و راه حل تشکیل دو دولت مستقل برای پایان نزاع فلسطینی-صهیونیستی تاکید کرد و این مسائل را سرآغاز ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان عنوان کرد.

«احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، در سخنانی در خصوص بحران محاصره قطر، گفت: در راستای ادامه تلاش‌ها برای آشتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفتگو‌های مفیدی صورت گرفته است.

به گفته وزیر خارجه کویت، تمام طرف‌هایی که در گفت‌و‌گوی آشتی مشارکت کردند، ثبات در منطقه را مهم ارزیابی کردند.

خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت نیز گزارش داد که بحران کشور‌های حاشیه خلیج پایان یافته و توافق نهایی حاصل شده است.

دبیرکل سازمان ملل اظهار امیدواری کرد که همه کشور‌های درگیر در این اختلافات با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا اختلافات خود را به طور رسمی حل کنند و وحدت خلیج فارس برای صلح، امنیت و توسعه منطقه را به ارمغان بیاورند.

شانزدهمین دوره کنفرانس سالانه «گفتگوی منامه» در روز‌های ۴ تا ۶ دسامبر (۱۴ تا ۱۶ آذر) در پایتخت بحرین برگزار ‌شد.

وزرای خارجه کویت، عربستان، قطر، عمان و اردن در این کنفراس سخنرانی کردند و از اعلام ایجاد تفاهم میان کشور‌های عربی در حاشیه خلیج فارس که از سال ۲۰۱۷ روابطشان متشنج و قطع شده بود، استقبال کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار