افزایش ۳۵ درصدی صادرات از گمرک جلفا

سرپرست اداره کل گمرک جلفا گفت:ارزش کالا‌های صادر شده از گمرک جلفا در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، خلیلی سرپرست اداره کل گمرک جلفا گفت: در هشت ماه گذشته ۱۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار از این گمرک به مقصد کشور‌های ارمنستان، آذربایجان، اوراسیا، عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۳٪ و از لحاظ ارزش ۳۵٪ افزایش داشته است.

او عمده اقلام صادراتی از این گمرک را شامل سبزی، مواد غذایی، مواد پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و مصنوعات پلاستیکی عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و بروز اختلافات مرزی بین آذربایجان و ارمنستان این میزان افزایش در نوع خود بی نظیر است.

خلیلی درآمد عمومی این اداره کل را طی هشت ماه امسال ۱۹۵ میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره گمرک جلفا در خصوص کالای قاچاق کشف شده در این گمرک هم گفت: در هشت ماهه گذشته تعداد ۲۹ فقره پرونده قضایی کالای قاچاق به ارزش ۸۹ میلیارد تومان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد پرونده ۳۱۴ درصد و از نظر ارزش ۸۹٪ افزایش داشته است.

او افزود: در هشت ماهه گذشته میزان واردات از اداره کل گمرک جلفا بیش از ۱۴۵ هزار تن به ارزش ۳۰۵ میلیون و ۲۶۴ هزار دلار بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.