تبریز؛

استقرار نیروهای نظارتی گمرک ایران در مبادی ورود و خروج منطقه آزاد ارس

سخنگوی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: نیروهای نظارتی گمرک ایران در مبادی ورود و خروج منطقه آزاد ارس مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  خوش پیمان با اعلام این خبر افزود: با امضای تفاهم‌نامه بین رئیس کل گمرک ایران و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و تاکید مدیرعامل سازمان مبنی بر نظارت کامل و کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی، نیروهای گمرک ایران بر تمامی گیت‌های منطقه آزاد ارس نظارت می کنند.

وی افزود: از سال 1392 با راه‌ اندازی قانون کالای همراه مسافر در ارس، سه گیت برای خروج کالا زیر نظر گمرک ایران قرار گرفته بود که از روز گذشته هشت گیت فرعی این منطقه نیز با تجهیز امکانات لازم توسط سازمان منطقه آزاد ارس زیر نظر نیروهای نظارتی گمرک ایران قرار گرفته است.

خوش پیمان گفت: بر اساس توافق بین سازمان منطقه آزاد ارس و اداره کل گمرک جلفا تمامی تجهیزات و امکانات اداری، رفاهی و دوربین های مدار بسته توسط سازمان تامین شده و در اختیار گمرک ایران قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون تمامی مبادی ورود و خروج کالا به منطقه آزاد ارس زیر نظر نمایندگان گمرک ایران می‌باشد.

خوش پیمان خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس و رونق تجارت در این منطقه و استقبال خوب هموطنان از این امتیاز که موجب خرید کالا با قیمت مناسب شده است، همواره نظارت دقیق بر مبادی ورود و خروج کالا مورد تاکید نهادهای نظارتی و به ویژه سازمان منطقه آزاد ارس بوده است.

بر اساس این گزارش  با موافقت دولت در 19 خرداد 1392 اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور در مناطق آزاد تجاری صنعتی ماکو، بندر انزلی، ارس و اروند مجاز شد.

هیات وزیران به استناد تبصره ماده 1 قانون ایجاد یک منطقه آزاد تجاری صنعتی و 23 منطقه ویژه اقتصادی –مصوب 1389 تصویب کرد؛ اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به دال کشور مندرج در ماده 14 قانونی چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1372 و ماده 9 تصویب نامه موضوع تعیین مقررات مربوط به مبادی مرزی و بازارچه های مرزی و واردات کالا توسط کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور و مسافرانی که به کشور وارد می شوند در مناطق آزاد تجاری صنعتی ماکو، بندر انزلی، ارس و اروند مجاز اعلام شد.

لازم به یادآوری است منطقه آزاد ارس به دلیل ظرفیتهای بالای گردشگری و واحدهای تجاری برند دار، سالانه میلیونها گردشگر ار در خود پذیرا می باشد که خرید از بازارها یکی از دلایل حضور گردشگران در ارس می باشد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار