انتخابات شورای اسلامی در ۴ شهر و ۱۹ روستای شهرستان بوشهر برگزار می‌شود

چهار شهر و ۱۹روستای شهرستان بوشهر واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند. انتخاباتی که ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بوشهر بیان کرد: بر اساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات وزارت کشور، درباره زمان آغاز فرایند‌های اجرایی انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، ثبت نام داوطلبان در شهر‌های بوشهر، چغادک، عالی‌شهر و خارگ از ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۲۰ اسفند و تا ساعت ۱۸ سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به مدت ۷ روز در محل فرمانداری انجام می‌شود.

هادی اخلاقی افزود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و عشایری نیز از ساعت ۸ دوشنبه ۱۶ فروردین تا ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۷ روز در محل بخشداری‌های چغادک و مرکزی شهرستان بوشهر انجام خواهد شد.

او ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام ملزم به ارائه گواهی نداشتن سوء پیشینه هستند که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد. برای این منظور داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌ها از تاریخ ۹۹/۹/۲۰ و روستا‌ها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۹۹/۱۰/۱۶ می‌توانند با مراجعه به دفتر‌های خدمات قضایی یا پلیس +۱۰ و یا از طریق سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به نشانی www.ADLIRN.ir نسبت به دریافت گواهی نداشتن سوءپیشینه اقدام و در هنگام ثبت نام، آن را به همراه سایر مدارک ارائه کنند.


بیشتر بخوانید


جانشین ستاد انتخابات شهرستان بوشهر همچنین گفت: به استناد ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، اشخاص متعددی به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

اخلاقی در این باره توضیح داد: علاوه بر مقام‌های کشوری، استاندار و معاونان او، فرماندار و معاونان او، مدیران کل یا سرپرستان و معاونان ادارات کل، دادستان، دادیارها، بازپرس ها، قضات، روسای دانشگاه‌ها و شعبه‌های آنها، روسای بانک‌ها، رئیس و اعضای هیات مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی، کشاورزی، نظام پرستاری، کانون وکلا، اتاق اصناف، رئیسان، سرپرستان و معاونان شرکت‌های دولتی و موسسات دولتی یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند، شهرداران و معاونان او، و دهیاران به ترتیب از عضویت در محدوده استان، شهرستان، بخش، شهر یا روستای محل خدمت خود محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند و به هیچ عنوان شاغل درآن پست نباشند.

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در چهار شهر و ۱۹روستای شهرستان بوشهر برگزار خواهد شد.

این انتخابات جمعه بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.