آغاز بکار سامانه ملی مدیریت مؤسسات قرآنی

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سامانه ملی مدیریت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت آغاز به کارکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجتبی نورمحمدی مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  سامانه ملی مدیریت مؤسسات قرآنی  نشانی Qia.ir کار خود را آغاز کرد.

او  با اشاره به جمع آوری تمامی اطلاعات مربوط به مؤسسه مانند، مدیرمسئول، مدیرعامل، اعضای هیئت مؤسس، هیئت مدیره، مربیان و بازرسان، اطلاعات مربوط به ساختمان، اساسنامه، استقلال مؤسسه یا وابستگی به مؤسسات دیگر در مرحله نخست اظهارداشت: با توجه به تدوین آئین‌نامه‌های جدید مشترک مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور و لزوم پایبندی به مفاد این آئین‌نامه‌ها، در این سامانه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز دریافت می‌شود تا مدیریت و نظارت بهتری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

نورمحمدی تصریح کرد:سازمان دارالقرآن‌ الکریم برای ارائه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی همکاری دارد.

او با بیان اینکه در مراحل بعدی سامانه، مسئله نظارت بر موسسات، حمایت‌ها، تسهیلات و فرایندهای آموزش نیز به این سامانه افزوده خواهد شد اظهارامیدواری کرد: این سامانه بتواند داده‌های آماری و گزارش‌های خوبی را برای تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان ارائه کند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  حمایت از فعالیت مؤسسات و پرداخت سرانه‌ها،  را فقط بر مبنای داده‌های این سامانه عنوان کردوافزود:  از مؤسساتی که اطلاعات مربوطه را در این سامانه وارد نکنند در ثبت نام قرآن‌آموزان در آزمون سراسری قرآن و عترت با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

او از تدوین نهایی آئین‌نامه ویژه شعب وابسته به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت: کار تدوین ضوابط تأسیس شعب مؤسسات به پایان رسیده و تا پایان آذر به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

نورمحمدی  با تأکید بر اینکه ثبت نام در این سامانه تا بیستم آذر ادامه  دارد افزود:  همچنین ثبت نام موسسات و قرآن‌آموزان در آزمون سراسری سال جاری از ابتدای دی‌ماه آغاز خواهد شد و در ۱۵ دی‌ماه به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار