با دستور رئیس جمهور؛

مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در مراسمی با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مخازن متمرکز ذخیره‌سازی پارس جنوبی به ارزش ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲۲۰ میلیارد تومان امروز به دستور حسن روحانی رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسمی رسید.

تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی به‌منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی تعدادی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب معادل ۴ میلیون بشکه ساخته شده است.

این طرح شامل هشت دستگاه مخزن هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب به‌صورت سقف شناور و دو دستگاه مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سامانه‌های برق و ابزار دقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و بوستر‌های انتقال میعانات و پمپ‌های مربوط و ساختمان‌های صنعتی و اداری، ایجاد شده است.

این مخازن که هم‌اکنون راه‌اندازی شده‌اند، ظرفیت تامین خوراک روزانه ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از طریق ایستگاه‌های پمپاژ این پالایشگاه در ضلع غربی تاسیسات و نیز ارسال میعانات گازی به سمت گوی شناور (SPM) شماره ۱ و ۲ از طریق خطوط ۳۰ اینچ ورودی- خروجی تا سقف ۶۰۰ هزار بشکه در روز دارند.


بیشتر بخوانید


این تاسیسات به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس و به همت پیمانکاران داخلی (شرکت ناردیس طرح‌های انرژی و شرکت ماشین‌سازی اراک) در محل سایت پارس یک، ساخته شده است.

سایت پارس یک با وسعت ۱۴ هزار هکتار شامل ۱۶ فاز فرآوری گاز (فاز‌های ۱ تا ۱۰ و فاز‌های ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۱)، ۱۵ مجتمع پتروشیمی و نیز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، صنایع مختلف مرتبط و صنایع نیمه‌سنگین است.

میعانات تولیدی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی واقع در سایت پارس یک با ۲ خط لوله ۳۰ اینچ به این تأسیسات منتقل می‌شود.

در پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز خوراک فرستاده شده به بنزین و دیگر محصولات با ارزش تبدیل می‌شود.

خوراک میعانات گازی پالایشگاه پارس شیراز و پتروشیمی نوری نیز از این مخازن تأمین می‌شود. این مخازن همچنین می‌توانند خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های سیراف را پس از تکمیل شدن تأمین کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.