انتقاد پارلمان عراق از سکوت دولت در مقابل نقض حاکمیت بغداد

نمایندگان پارلمان عراق از سکوت دولت در برابر نقض مستمر حاکمیت کشور از سوی آمریکا انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نمایندگان فراکسیون‌های مختلف پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) از سکوت دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در برابر نقض مستمر حاکمیت کشور از سوی آمریکا و همچنین سیطره بر حریم هوایی و کنترل بر پرونده مسلح سازی انتقاد کردند.

کاطع الرکابی، نماینده فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: دولت به حضور نیرو‌های آمریکایی در کشور بی توجه است و علی رغم گذشت حدود یک سال از تصویب طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق کاری انجام نداده است، پارلمان در مقابل این نادیده انگاری تصمیم نمایندگان هرگز سکوت نخواهد کرد.

از سوی دیگر، حامد الموسوی، نماینده فراکسیون فتح پارلمان عراق نیز اعلام کرد: آمریکا تا زمانی که موضعگیری دولت در برابر نقض حریم و حاکمیت کشور ضعیف باشد، به اقدامات غیر قانونی خود ادامه خواهد داد.

ائتلاف فتح بار‌ها تاکید کرد: هدف از حملات تروریستی که اخیرا شاهد آن بودیم، بهانه سازی برای ماندن نیرو‌های خارجی است و شرایط امنیتی نیازمند تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی برای بستن راه به روی بیگانگان با توسل به حملات تروریستی است.

محمد کریم، نماینده فراکسیون صادقون نیز تاکید کرد که آمریکا پشت پرده ممانعت از مسلح سازی و فروش تسلیحات به عراق از سوی سایر کشورهاست و نمی‌گذارد عراق به سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ روسیه دست پیدا کند، زیرا هدف واشنگتن حفظ منافع خود در عراق و باقی نگه داشتن سیطره خود بر آسمان عراق و خدمت به رژیم صهیونیستی است.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز در هفته جاری با تاکید بر اینکه خرید سامانه پدافندی اس-۳۰۰ اقدامی مهم برای حفاظت از آسمان عراق است، گفت وتوی آمریکا مانع خرید این سامانه روسی از سوی دولت عراق می‌شود. همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه برای دور کردن سایه جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی از سر عراق وارد عمل شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار