ثبت ملی ۹ خانه تاریخی در شیراز ابلاغ شد

مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس از ابلاغ ثبت ملی ۹ خانه تاریخی در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی علوی مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس از ابلاغ خانه‌های تاریخی شهر شیراز خبر داد و گفت: ۹ باب خانه تاریخی واقع در بافت قدیمی و سنتی شهر شیراز به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

او افزود:  این خانه ها شامل خانه نداف اردکانی، خانه ایمانی نژاد، خانه شهبازی کوهنجانی، خانه بیات پور، خانه فرخ روز، خانه بناکار، خانه چاووشی ، خانه شریف پور، خانه پور حقیقی زاده واقع در شهر شیراز است که حفاظت، حراست و بهره برداری از آن‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: بدیهی است منازل مذکور تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار خواهد گرفت و هر گونه دخل و تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت ساختمان‌های فوق گردد، جرم محسوب شده و مرتکبین مشمول مجازات‌های قانونی خواهند شد.

علوی ضمن دعوت ساکنین محل و اهالی با فرهنگ شهرستان شیراز به حفظ و نگهداری و مراقبت از اینگونه بنا‌های ارزشمند که به نوعی نماد‌هایی از سابقه تاریخی شهر شیراز محسوب می‌شوند، افزود: هر گونه مداخله چه در سطح مرمت و چه بازسازی این گونه اماکن ثبتی تاریخی بایستی صرفا با نظارت و تائید کارشناسان و متخصصان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد.

او در پایان گفت: شهر تاریخی فرهنگی شیراز دارای بنا‌های متعدد ارزشمند و بافت سنتی منحصر به فردی است که توالی چند دوره زمانی در آن کاملا مشهود است که با برنامه ریزی‌ها و طرح و برنامه‌های هدفمند، در حال احیاء و بازآفرینی ارزش‌های خود است و این مهم با تلاش و کوشش دستگاه‌های مختلف با مشارکت شهروندان می‌تواند درآمدزایی مطلوبی را برای شهر شیراز در همه زمینه‌ها در بر داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار