ایجاد شبکه وکالت بین امت و امامت ویژگی برجسته امام حسن عسکری(ع) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: ایجاد شبکه وکالت برای ارتباط بین امت و امامت ویژگی برجسته امام حسن عسکری (ع) بود که باعث هدایت مردم به سمت انجام تکلیف در دوران غیبت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: یکی از ویژگی‌های عمومی حضرات معصومین(ع) که در همه ابعاد می‌تواند برای ما درس باشد، بعد عبودیت و بندگی آن‌هاست.

او ادامه داد: عمر نورانی حضرت امام حسن عسکری(ع) حدود ۲۸ سال بود که از این زمان، حدود ۶ سال در منصب زعامت و امامت مسلمین گذشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به اقدامات ارزنده آن حضرت در مسائل علمی اشاره کرد و افزود: ایشان با تربیت حدود ۱۰۰ شاگرد برجسته گام مهمی در اعتلای علوم اسلامی برداشتند.

سروستانی، ایجاد شبکه وکالت برای ارتباط بین امامت و امت را از ویژگی‌های برجسته امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد و گفت: این اقدام هوشمندانه‌ امام حسن عسکری (ع) باعث زمینه‌سازی بهتر غیبت حضرت امام عصر (عج)، و عامل مهمی در هدایت مردم به این سمت شد که در دوران غیبت بتوانند تکلیف خود را به درستی انجام دهند.


بیشتر بخوانید


او تأکید کرد: آماده‌سازی شیعه برای دوران غیبت کبرای امام عصر(عج) و پشتیبانی مالی از شیعیان، در شرایطی که در سختی‌های زیادی به سر می‌بردند یکی از ویژگی‌های بارز امام حسن عسکری (ع) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اقدامات آن حضرت در زمینه مقابله با دستگاه خلافت بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) همچون اجداد طیبینش در مقابل دنیاطلبان با صبر و استقامت ایستادگی می‌کرد و مدبرانه‌ با سیطره دستگاه خلافت مقابله می‌کردند و همچنین به تقویت شیعیان در برابر دستگاه خلافت می‌پرداختند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.