تهدید شورای انتقالی جنوب یمن به پایان آتش‌بس با دولت منصور هادی

شورای انتقالی جنوب یمن تهدید کرد که به توافق آتش‌بس با نیروهای طرفدار عبدربه منصورهادی پایان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، امروز یکشنبه، شورای انتقالی جنوب یمن که از سوی امارات حمایت می‌شود، دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی را به دلیل مانع تراشی در مسیر اجرای توافق ریاض به پایان آتش‌بس تهدید کرد.

شورای انتقالی جنوب، منصورهادی را به تلاش برای جنگ فرسایشی طولانی‌مدت متهم و تهدید کرد که دیگر نمی‌تواند بر آتش‌بس صبر کنند.

هیئت رئیسه شورای انتقالی جنوب در جریان نشست دوره‌ای خود در شهر عدن اعلام کرد: (دولت) با قاطعیت به جنگ فرسایشی خود، اعم از انسانی و مادی ادامه داد تا برنامه‌های تهاجمی خود را برای تسلیم کردن جنوب یمن در مقابل خود و غارت منابع آن تحمیل کند.

توافقنامه ریاض تحت حمایت عربستان سعودی در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۹ به منظور پایان دادن به تنش میان دولت مستعفی منصورهادی و شورای انتقالی جنوب که برجدایی این منطقه از شمال یمن تاکید دارد، امضا شد.

شورای انتقالی جنوب اضافه کرد: صبر و شکیبایی نیرو‌های ما در جبهه‌ها و نیز صبر مردم جنوب که برای یک سال کامل در چارچوب آتش‌بس متعهد بوده‌اند، با توجه به اصرار دشمنان بر به‌شکست‌کشاندن این توافق به پایان رسیده است. زمان آن رسیده است که این توطئه پوچ علیه آرمان مردم خود را قطع کنیم.

هنوز هیچ اظهارنظری از سوی دولت مستعفی منصور هادی در مورد بیانیه شورای انتقالی جنوب صورت نگرفته است، اما چند روز پیش این شورا را به تشدید اقدامات نظامی و سیاسی بی‌دلیل متهم کرده بود.

طی روز‌های گذشته، سرعت درگیری‌های نظامی بین نیرو‌های طرفدار منصور هادی و شورای انتقالی جنوب در استان ابین (در جنوب) شدت گرفته است.

دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب هر کدام یکدیگر را به عدم اجرای "توافق نامه ریاض" متهم می‌کنند. دولت مستعفی ابتدا به اجرای قسمت نظامی توافقنامه ریاض تاکید دارد، در حالی که این شورا اصرار دارد که ابتدا بخش سیاسی توافق و تشکیل دولت جنوب محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار