رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان:

۲۵ جلد فرهنگنامه شهدای استان سمنان منتشر شد

رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان گفت: ۲۵ جلد فرهنگنامه شهدای این استان از پنج شهرستان چاپ و منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ فریدون رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان  در نشستی با فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ۲۵ جلد فرهنگنامه شهدای این استان از پنج شهرستان چاپ و منتشر شد که این فرهنگنامه ها متعلق به شهدای شهرستانهای مختلف استان سمنان است و فرهنگنامه شهدای شهرهای میامی، سرخه و مهدیشهر نیز در دست تالیف و یا چاپ قرار دارد.

او با اشاره به سوابق درخشان ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس مردم این استان گفت: بیش از ۹۰ درصد از رزمندگان استان سمنان در خطوط مقدم جبهه افتخارآفرینی کردند و شهدای این استان نیز در عملیات های مختلف و در خطوط مقدم به فیض شهادت نائل آمدند.

سرهنگ فریدون با اشاره به تهیه و تدوین پرونده ها و جمع آوری آثار شهدای استان سمنان گفت: این آثار در قالب تولیدات محتلف شامل کتاب، فیلم مستند، تولید و علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز قابل استفاده است.

او تفکیک صنفی شهدای استان سمنان را از دیگر فعالیت ها برشمرد و اظهار داشت: در این استان ۶۰۰ شهید دانش آموز و ۱۲۴ شهید معلم و فرهنگی شناسایی شده و سه جلد کتاب نیز برای شهدای دانش آموز تهیه و منتشر شده است.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.