حزب‌الله عراق: حمله به سفارت آمریکا ناشی از نادانی یا مزدوری است

گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به منطقه دیپلماتیک بغداد، این اقدام را ناشی از نادانی یا مزدوری عنوان کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاعلام الحربی، گردان‌های حزب الله عراق به حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز و سفارت آمریکا که چند کشته و زخمی برجای گذاشت، واکنش نشان داد.

حزب الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد، با توجه به شرایط فعلی فقط می‌تواند ناشی از نادانی یا مزدوری باشد.

در این بیانیه تاکید شده است: حمله به سفارت آمریکا در بغداد برای سرپوش گذاشتن بر شکست انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور است.

سخنگوی الکاظمی: برخی به دنبال برهم زدن امنیت پایتخت هستند

«یحیی رسول» سخنگوی  نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، حمله راکتی به منطقه سبز بغداد را محکوم و تاکید کرد که دولت فدرال برای ثبات امنیت در کشور به فعالیت‌های خود در این راستا ادامه می‌دهد.

او افزود: برخی عامدانه بهانه‌هایی را ایجاد می‌کنند تا مناطقی در پایتخت هدف قرار گیرد و این افراد به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات در بغداد هستند.

یحیی رسول گفت: شهادت یک کودک و زخمی شدن پنج غیرنظامی بی گناه نتیجه حمله راکتی شب گذشته است.

«واین ماروتو» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در عراق نیز پس از این حمله اعلام کرد که نیرو‌های این ائتلاف هیچ آسیبی ندیده‌اند.

عملیات مشترک عراق: حمله به بغداد بی‌پاسخ نخواهد ماند

عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که حمله راکتی به منطقه سبز بغداد، هرگز بی پاسخ نخواهد ماند و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تدابیر لازم برای کشف و پیگرد مجرمان را آغاز کرده اند و این افراد به سزای جنایت خود می‌رسند.

در این بیانیه آمده است: در زمانی که دولت عراق در حال محقق کردن دستاورد‌های سیاسی، بالابردن سطح مهارت و توانمندی نیرو‌های امنیتی و آمادگی آنان برای مقابله با تهدید‌های تروریستی است و در زمانی که اعلام شده صد‌ها نیروی بیگانه از عراق خارج می‌شوند، برخی قدرت‌هایی که خارج از قانون، جامعه مردم و رویکرد مرجعیت هستند، اصرار دارند که در این روند کارشکنی و مانع تراشی کنند.

عملیات مشترک عراق تاکید کرد: برخی به دنبال منحرف کردن مسیر دستاورد‌های سیاسی عراق هستند و سعی دارند امور را دگرگون کرده و با ثبات در کشور مقابله کنند و در خدمت منافع و اهداف تنگ‌نظرانه‌ای باشند که تماما از منفعت ملی به دور است.

پایتخت عراق شب گذشته شاهد حملات راکتی به منطقه سبز و سفارت آمریکا بود که به گفته منابع خبری هفت راکت به سوی این منطقه پرتاب شده است که چهار فروند درون منطقه سبز و دو فروند بیرون آن اصابت کرده است و یک مورد در هوا منفجر شده است. در این حمله یک کودک شهید و ۵ غیرنظامی زخمی شدند.

صابرین نیوز اعلام کرد که گروه مسوم به «اصحاب کهف» به صورت رسمی مسئولیت شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در بغداد را برعهده گرفته و گفته است که این اقدام به تلافی بازداشت سه نفر از اعضای این گروه در شهر فلوجه به دست نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار